زندان شیبان اهواز؛ کارشکنی مقامات امنیتی و قضایی در اعزام خالد پیرزاده زندانی سیاسی به مرخصی

خالد پیرزاده

همسر خالد پیرزاده زندانی سیاسی ضمن ابراز نگرانی شدید از وضعیت بحرانی همسر خود و عدم اعزام وی به مرخصی استعلاجی، سازمان تروریستی اطلاعات سپاه، قوه قضاییه و مسئولان زندان شیبان را مسئول مستقیم جان این زندانی عنوان کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، زینب زبیدی همسر خالد پیرزاده با تشریح وضعیت وی، خطاب به غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رییس فاسد قوه قضاییه، عنوان کرد: همسرم در شرایط جسمانی بسیار نامناسب، همراه با ۵۰ کیلوگرم کاهش وزن در وضعیت بحرانی و خطر مرگ در زندان شیبان اهواز به سر می‌برد.

بنابر اظهارات خانم زبیدی، همسر وی باید در اسفند ماه گذشته، طبق نامه شعبه یکم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب تهران، جهت اخذ مرخصی به کمیسیون تخصصی پزشکی قانونی اعزام و به دلیل شرایط حاد جسمانی، مشمول مرخصی استعلاجی می‌شد.

طبق اظهارات وی و به استناد ماده ۱۹۶ آیین‌نامه اجرایی سازمان زندان‌ها، دادستان این اختیار را دارد که بدون نظریه پزشکی قانونی، زندانی را در شرایط حاد بیماری به مدت پنج روز به مرخصی اعزام کند، اما تاکنون هیچ اقدامی در این راستا انجام نشده است!

همسر خالد پیرزاده با بیان اینکه جان این زندانی در خطر است، تاکید کرد: مسئولیت جان همسرم بر عهده سازمان اطلاعات سپاه، مقامات قضایی و مسئولان زندان شیبان است.

خالد پیرزاده در تاریخ ۵ خردادماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم بازداشت و مدتی بعد با پایان مراحل بازجویی به زندان اوین منتقل شد.

وی؛ در بهمن‌ماه همان سال توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه از بابت اتهام «اجتماع و تبانی» به ۵ سال حبس و به اتهام «توهین به رهبری» به ۲ سال حبس و در مجموع به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم نهایتا خردادماه ۹۹ توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر عینا تایید شد. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی” در خصوص آقای پیرزاده قابل اجرا است.

آقای پیرزاده در تاریخ ۱ مردادماه ۹۹ از زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شد. گفته می‌شود وی در زمان انتقال توسط ماموران گارد ویژه زندان اوین مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

خالد پیرزاده مردادماه ۹۹ از ناحیه پا تحت عمل جراحی قرار گرفت. پا و مهره‌های کمر او در دوران بازداشت آسیب جدی دیده و نیازمند جراحی‌های بیشتر و فیزیوتراپی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل