زندان تهران بزرگ؛ رضا صلواتی با اتمام ایام مرخصی به زندان بازگشت

رضا صلواتی

رضا صلواتی، زندانی سیاسی با پایان ایام مرخصی به زندان تهران بزرگ بازگشت. او در حال سپری نمودن محکومیت هفت ساله خود در این زندان است. مصادیق اتهامات وارده به وی فعالیت تبلیغی علیه نظام، اجتماع و تبانی و ارتکاب جرم علیه امنیت و اداره گروه مجازی (به نام اشک آزادی با ۴۰ هزار دنبال کننده) با هدف برهم زدن امنیت کشور عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، رضا صلواتی، زندانی سیاسی با پایان ایام مرخصی به زندان تهران بزرگ بازگشت. و پیشتر توسط دادگاه انقلاب شهریار به هفت سال حبس محکوم شده بود.

بر اساس این گزارش، آقای صلواتی که دوران محکومیت هفت سال زندان قابل اجرای خود را در این زندان سپری می کند، روز شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰، به مرخصی اعزام شده بود.

رضا صلواتی در تاریخ ۱۳ مردادماه ۹۹ توسط ماموران وزارت اطلاعات در منزل خود در تهران بازداشت و ۴۰ روز بعد با اتمام مراحل بازجویی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد. وی در طول مدت بازداشت در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین و بند ۲۴۰ این زندان به سر می برد.

آقای صلواتی نهایتا توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهریار به ریاست قاضی برجسته، از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس، از بابت اتهام اجتماع و تبانی و ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به پنج سال حبس، از بابت اتهام “اداره گروه مجازی (به نام اشک آزادی با ۴۰ هزار دنبال کننده) با هدف برهم زدن امنیت کشور به هشت سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی، از بابت اتهام عضویت در گروه هایی با هدف برهم زدن امنیت کشور به تحمل چهار سال حبس و از بابت اتهام توهین به رهبری و بنیان گذار جمهوری اسلامی به تحمل دو سال حبس محکوم شد.

بدنبال تسلیم به رای میزان مجازات اشد به هفت سال حبس تعزیری کاهش پیدا کرده و در خصوص وی قابل اجراست.

وی نهایتا در تاریخ ۱۴ دی ماه ۹۹ بازداشت و جهت اجرای حکم به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل