احضار سوری بابایی چگینی توسط دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان محمدیه

احضار از طریق سامانه ثنا

دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان محمدیه از توابع استان قزوین، سوری بابایی چگینی را به جلسه بازپرسی فراخواند.  او پیشتر از بابت اتهاماتی همچون فعالیت تبلیغی تفهیم اتهام شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، سوری بابایی چگینی، شهروند ساکن شهرستان محمدیه از توابع استان قزوین، با دریافت ابلاغیه کتبی از سوی شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان برای حضور در جلسه بازپرسی و تفهیم اتهام احضار شد.

براساس ابلاغیه الکترونیکی که از طریق سامانه ثنا در تاریخ ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱، صادر و به سوری بابایی چگینی ابلاغ شد او باید ظرف مدت پنج روز کاری از تاریخ دریافت برای دفاع از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام»در شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان محمدیه حاضر شود.

سرکوب آزادی بیان و عقیده، ناقض ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی مصوب ۱۶ دسامبر ۱۹۶۶ است که بر حق افراد بر انتشار آزادانه افکار و عقاید و نظریات و دیدگاههای سیاسی و عقیدتی تاکید می کند.

ممانعت از حق دسترسی متهم به وکیل در مراحل بازجوئی، بازپرسی و محرومیت فرد از دسترسی به سایر ملزومات در یک فرآیند دادرسی ناقض، ماده ۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی مصوب ۱۶ دسامبر ۱۹۶۶ است.

همچنین برخورداری افراد از حق روند دادرسی عادلانه از جمله حقوق سلب نشدنی است که در ماده ۱۰ اعلامیه جهانی حقوق بشر نیز بر آن تاکید شده است.

در ماده ۵ از قانون آئین دادرسی کیفری بر اطلاع یافتن متهم در اسرع وقت از اتهامات انتسابی و فراهم کردن حق دسترسی به وکیل و سایر حقوق دفاعی مذکور در قانون تاکید شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل