زندان ارومیه؛ کیهان مکرم انبی، زندانی سیاسی به مرخصی اعزام شد

کیهان مکرم انبی

کیهان مکرم انبی، زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه به مرخصی اعزام شد.  او در حال سپری نمودن محکومیت پنج ساله خود می باشد. مصادیق اتهامات وارده به وی اقدام‌علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف نظام، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱، کیهان مکرم انبی، زندانی سیاسی محبوس در بند ۲ زندان مرکزی ارومیه پس از تودیع وثیقه به مرخصی اعزام شد. این زندانی سیاسی در حال تحمل حبس تعزیری ۵ ساله خود به اتهام اقدام‌علیه امنیت ملی است.

بر اساس این گزارش، کیهان مکرم انبی، در تاریخ ۲۹ آذرماه ۱۴۰۰، در اعتراض به ممانعت مسئولان زندان ارومیه برای اعزام او به مرخصی اعتصاب غذا کرده بود و در تاریخ ۲۶ آذر ماه همان سال در پی وعده مسئولان مبنی بر پیگیری درخواست او به اعتصاب غذای اعتراضی خود پایان داد.

این شهروند ساکن استان آذربایجان غربی، در تاریخ ۲۲ دی ماه ۱۳۹۸، توسط ماموران امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی شهر ارومیه و طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه آزاد شد.

با آغاز مراحل دادرسی، کیهان مکرم انبی، با اتهام《 اقدام‌علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف نظام》توسط شعبه دادگاه انقلاب ارومیه محاکمه و به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

پس قطعی شدن این حکم و آغاز دوران محکومیت، کیهان مکرم انبی بازداشت و به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد.

همچنین در مرداد ماه ۱۴۰۰، کیهان مکرم انبی، از بابت اتهام《اخلال در نظم زندان》و در پرونده ای جدید توسط شعبه ۱۱۹ دادگاه کیفری ۲ ارومیه محاکمه و به تحمل ۳ ماه حبس تعزیری و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل