گزارشی از آخرین وضعیت نرگس محمدی، محرومیت از خدمات پزشکی در زندان اوین

نرگس محمدی

نرگس محمدی، زندانی سیاسی از دسترسی به داروهای قلب و خدمات پزشکی محروم شده است. او در حال سپری نمودن محکومیت هشت سال و دو ماه حبس تعزیری خود می باشد. خانم محمدی با توجه به عمل جراحی آنژیوگرافی بالن قلب باید تحت نظر پزشک باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاس و مدنی، امروز یکشنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۱، نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و زندان سیاسی محبوس در زندان قرچک ورامین، با توجه به عمل جراحی آنژیوگرافی《بالن قلب》و مشکل آریتمی قلب و نسب استنت در رگ اصلی قلب نیازمند دسترسی به قرص پلاویکس آیت اما مسئولان زندان اوین این فعال حقوق بشر را از حق درمان محروم کردند.

بر اساس این گزارش، نرگس محمدی، در حال تحمل بخشی از حکم حبس تعزیری هشت سال و دو ماه خود در زندان قرچک ورامین است.

براساس نامه ای که نرگس محمدی از زندان قرچک ورامین ارسال و در صفحه اینستاگرام او نرگس محمدی منتشر شده آمده است:”در اتاق مشغول جمع کردن وسایلم بودم که با سر و صدای ماموران اطلاعت در داخل پذیرایی مواجه شدم نیروهای امنیتی و بازجویان من از جمله محمودی و بازجویی که اخیر در بند ۲۰۹ که من را مزدور عربستان خواند داخل ساختمان بودند ماشین ها تاکسی سبز رنگ و داخل حیاط و جلوی آسانسور پارک شده بودند ریموت در دستشان بود،به ماموران گفتم صبح بیمارستان سجاد بودم و نسخه ام در دستم، قصد داشتم در مسیر زندان داروهایم را تهیه کنم و اطمینان دادند میدانیم وضعیت قلب شما را و خودمان تهیه میکنیم و در اختیارتان قرار میدهیم و از سه شنبه که بازداشت شدم تا به روز شنبه هفته جاری، داروی پلاویکس که با تاکید پزشک معالجم بعلت وجود استنت در رگ اصلی قلب باید سر زمان مشخص مصرف شود بدستم نرسیده است. وسایل و نسخه ام در انباری زندان است. علی رغم اعتراض هر روز به مقامات زندان اقدامی نشده است. نخودن قرص پلاویکس برای رگی که استنت کار شده جز داروهای حیاتی است و در معاینه اخیر، پزشکم اعلام کرد آریتمی قلب داری و ماهیچه های قلب بشدت ضعیف شده است. لذا ندادن داروی پلاویکس با قلب مریض و استنت کار شده در جهنمی مثل قرچک معنای خاص خود را دارد این همان تدارک مرگ یک زندانی است. فیلم عمد ساخته محمد رسول اف و روایت همسر و برادر بکناش آبتین را دیده اید ؟اکنون من روایت خود را میگویم بدون داروهای قلب در زندان قرچک تدارک مرگ برای من است و اژه ای و رئیسی مسوولیت مستقیم سلامت من را بعهده دارند.”

لازم به ذکر است، نرگس محمدی، در تاریخ ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۱، در پی یورش ماموران امنیتی به منزل شخصی او به همراه عالیه مطلب زاده، زندانی سیاسی که در مرخصی به می برد، بازداشت شدند.

نرگس محمدی، در تاریخ ۳ اسفند ماه ۱۴۰۰، پس از تودیع وثیقه برای انجام امور درمانی و عمل آنژیوگرافی و استنت گذاری قلب، از زندان قرچک ورامین به مرخصی درمانی اعزام شده بود.

این مدافع حقوق بشر، در تاریخ ۳ بهمن ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست ایمان افشاری، به تحمل ۸ سال و ۲ماه حبس تعزیری، ۷۴ضربه شلاق، ۲سال تبعید، ۲سال محرومیت از عضویت در گروه ها و دسته جات سیاسی و ۲سال محرومیت از حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی و مخابراتی محکوم شده بود که با توجه به عدم اعتراض به حکم صادره 《 به علت ناعادلانه بودن روند دادرسی 》، این حکم عینا تائید و در تاریخ ۱ اسفند ماه ۱۴۰۰، به نرگس محمدی ابلاغ شد.

نرگس محمدی، در تاریخ ۲۹دی ماه ۱۴۰۰، از سلول انفرادی بند۲۰۹ واقع در زندان اوین به سالن ۸ زندان قرچک ورامین منتقل شد.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۸ دی ماه ۱۴۰۰، ماموران وزارت اطلاعات با یورش به منزل شخصی نرگس محمدی، در حالی که این فعال حقوق بشر در بازداشت بسر می برد پس از تفتیش منزل برخی اقلام شخصی او را ضبط کرده و به همراه خود بردند.

نرگس محمدی، در تاریخ ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۰، در حالی که در دومین سالگرد ابراهیم کتابدار از جانباختگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸ حاضر شده بود در پی یورش ماموران امنیتی توام با ضرب و شتم بازداشت و به سلول انفرادی در بند۲۰۹ این ارگان‌امنیتی منتقل شد.‌

این زندانی سیاسی، در خرداد ماه ۱۴۰۰، به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، از طریق انتشار بیانیه مبارزه با اعدام، تحصن در دفتر زندان اوین، تمرد از ریاست و مقامات زندان اوین برای پایان دادن به تحصن اعتراضی، تخریب شیشه‌ های زندان اوین، افترا و ایراد ضرب و جرح، به تحمل ۳۰ ماه حبس تعزیری، هشتاد ضربه شلاق و پرداخت ۲ فقره جریمه نقدی محکوم شد.

نرگس محمدی، در اولین ساعات بامداد ۱۷ مهرماه ۱۳۹۸، پس از سپری کردن ۸ سال و ۶ ماه از مجموع حبس تعزیری ۱۰ ساله خود از زندان زنجان آزاد شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل