هوشنگ رضایی

نام و نام خانوادگی: هوشنگ رضایی

شهرت:

تاریخ و محل تولد: شهر نهاوند

وضعیت تاهل و فرزندان: مجرد

محل نگهداری: رجایی شهر کرج

تاریخ بازداشت یا دستگیری: ۲۹ خردادماه ۱٣٨۹

اتهام‌‌های انتسابی: محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب مخالف حکومت

مرجع رسیدگی: شعبه ۲٨ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه

حکم صادره: اعدام

وضعیت حکم: در حال اجرا

سابقه محکومیت‌های پیشین:

سابقه شکنجه و بدرفتاری: جسمی و روانی

سوابق: –

وضعیت‌های خاص: –

روایت زندگی و سرگذشت: «هوشنگ رضایی» اهل شهر «نهاوند»، در ۲۹ خردادماه ۱٣٨۹، در شهر «تهران»، توسط نیروهای «وزارت اطلاعات» بازداشت و به بند مخصوص این وزارتخانه، «بند ۲۰۹ زندان اوین» منتقل شد.

این زندانی پس از تحمل شکنجەهای جسمی و روانی فراوان در اردیبهشت‌ماه ۱٣۹۱، بعد از نزدیک به یک سال و نیم حبس در بندهای «۲۰۹ و ٣۵۰ زندان اوین»، اوایل اردیبهشت‌ماه به زندان «رجایی شهر کرج» منتقل شد.

این زندانی به اتهام “محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب مخالف حکومت” از سوی «شعبه ۲٨ دادگاه انقلاب تهران» به ریاست «قاضی مقیسه» به اعدام محکوم شده و این حکم به صورت شفاهی در «زندان رجایی شهر کرج» ابلاغ شده است.

این زندانی سیاسی در سال‌‌های گذشته از ملاقات حضوری و دسترسی به وکیل جهت پیگیری پرونده خود محروم بوده و پدر و مادر این زندانی نیز به دلیل کهولت سن و زندگی در شهرستان، قادر به ملاقات هفتگی با وی نشده‌اند.

«هوشنگ رضایی» از ناحیه دهان و دندان دچار ناراحتی است اما مسوولین بهداری در «زندان اوین» با گذشت چند سال از بازداشت وی، از درمان این زندانی سیاسی خودداری کردەاند.

این در حالی بود کە حتی پسر عموی این زندانی سیاسی بە اسم «سعید رضایی»، به اتهام مخفی کردن «هوشنگ رضایی» بازداشت و به یکسال حبس محکوم شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل