اجرای احکام زندان اوین؛ عادل گرجی، فعال دانشجویی جهت تحمل محکومیت یک ساله راهی زندان شد

عادل گرجی

عادل گرجی، فعال دانشجویی برای سپری کردن دوران حبس تعزیری خود به زندان اوین مراجعه کرد.  او جهت تحمل محکومیت یک ساله خود راهی زندان شده است. مصلادیق اتهامات وی فعالیت تبلیغی علیه نظام، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱، عادل گرجی، فعال دانشجویی، پس از مراجعه به شعبه یک اجرای احکام دادسرای زندان برای سپری کردن دوران حبس تعزیری یک ساله خود بازداشت و به اندرزگاه چهار زندان اوین منتقل شد.

بر اساس این گزارش، مصطفی نیلی، وکیل مدافع عادل گرجی، ضمن اعلام این خبر در صفحه شخصی خود نوشت:”‏دیروز عادل گرجی، دانشجوی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز جهت گذراندن دوران حبس خود به زندان اوین رفت. حکم قابل اجرای ایشان ۱ سال حبس تعزیری به دلیل فعالیت تبلیغی علیه نظام است.”

لازم به ذکر است، عادل گرجی، در تاریخ ۹ تیر ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست احمد زرگر به اتهام«فعالیت تبلیغی علیه نظام» به تحمل یک سال حبس تعزیری و بعنوان مجازات تکمیلی هم به ۳ ماه فعالیت رایگان در معاونت آموزشی دانشگاه آزاد و دو سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروهها و دسته جات و انجمن های سیاسی و اجتماعی محکوم شد.

این فعال دانشجوئی در مرحله بدوی در تاریخ ۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری، پس از تبرئه از بابت ۲ اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور و اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی، فقط به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، به تحمل ۴ ماه حبس تعزیری، ۳ ماه فعالیت رایگان در معاونت آموزشی دانشگاه آزاد و ۲ سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروهها و دسته جات و انجمن های سیاسی و اجتماعی محکوم شده بود.

لازم به ذکر است؛ جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این فعال دانشجویی، در تاریخ ۷ بهمن ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری برگزار شده بود.

این فعال دانشجوئی پیش از این در تاریخ ۳۰ شهریور ماه ۱۳۹۸، در حالی که کمتر از ۱ ماه از آزادی وی با تودیع قرار کفالت نگذشته بود با احضار مجدد به شعبه ۷ بازپرسی دادسرای زندان اوین پس از تبدیل قرار کفالت به وثیقه ای با مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان در پی ناتوانی در تامین آن بازداشت و به زندان اوین منتقل شد و در تاریخ ۹ مهر ماه ۱۳۹۸، با تودیع وثیقه آزاد شد.

عادل گرجی، در تاریخ ۷ شهریور ماه ۱۳۹۸ و در جریان تجمع اعتراضی که به دلیل مخالفت دانشجویان با انتقال دانشکده هنر و معماری از میدان فلسطین به سوهانک برگزار شده بود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل و در تاریخ ۱۷ شهریور ماه ۱۳۹۸، پس از اتمام مراحل بازجوئی با تودیع قرار کفالت، از زندان اوین آزاد شد.

این فعال دانشجوئی، برای اولین بار در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، در جریان تجمع اعتراضی به مناسبت روز جهانی کارگر در مقابل ساختمان مجلس در تهران بازداشت و پس از اتمام مراحل بازجوئی در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه همان سال، با تودیع قرار کفالت آزاد شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل