استان گیلان؛ رحمت رستم پور نوکیش مسیحی توسط نیروهای امنیتی در بندر انزلی بازداشت شد

نوکیشان مسیحی

در پی یورش ماموران امنیتی استان گیلان به منزل شخصی رحمت رستم پور، نوکیش مسیحی بازداشت شد. هنگام تفتیش منزل، کتاب مقدس، چند جلد کتب مسیحی و تبلتی که برای آموزش درس کودکان این زوج نوکیش مسیحی بود را توقیف و با خود برده‌اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از ماده ۱۸، طی روزهای اخیر، رحمت رستم پور، نوکیش مسیحی، ساکن بندرانزلی از توابع استان گیلان، در پی یورش ماموران امنیتی به منزل شخصی او پس از تفتیش منزل و ضبط وسائل شخصی بازداشت شد.

براساس این گزارش، ماموران امنیتی که در پوشش یک تیم ۱۲ نفره بودند با یورش به منزل شخصی رحمت رستم پور پس از تفتیش منزل او را بازداشت کرده و با توجه به تشنج فرزند نوجوان این نوکیش مسیحی، ماموران از بازداشت آذر، همسر رحمت رستم پور منصرف شدند اما وی را در تاریخ ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۱، جهت بازجوئی چند ساعته احضار کردند.

همچنین ماموران امنیتی هنگام تفتیش منزل، کتاب مقدس، چند جلد کتب مسیحی و تبلتی که برای آموزش درس کودکان این زوج نوکیش مسیحی بود را توقیف کردند.

علیرغم اینکه طبق قانون مسیحیان به عنوان یکی از پیروان ادیان به رسمیت شناخته می‌شوند، با این حال دستگاه‌های امنیتی مسئله‌ی گرویدن مسلمانان به مسیحیت را با حساسیت خاصی دنبال می‌کنند و برخورد قهرآمیزی با فعالان این عرصه دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل