دادگاه تجدید نظر استان فارس، مهدی فتحی فعال صنفی فرهنگیان به حبس و مجازاتهای تکمیلی محکوم شد

مهدی فتحی

شعبه دادگاه تجدیدنظر استان فارس با صدور نامه‌ای مهدی فتحی، فعال صنفی فرهنگیان را به هشت سال حبس تعزیری و ممنوعیت خروج از کشور محکوم کرد. مصادیق اتهامات وی تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری و توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی عنوان شده است .

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران، روز پنجشنبه یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، مهدی فتحی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان، ساکن استان فارس، توسط شعبه دادگاه تجدیدنظر استان فارس در مجموع به تحمل هشت سال حبس تعزیری، ابطال گذرنامه و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.

براساس دادنامه صادره توسط شعبه دادگاه تجدیدنظر استان فارس که در تاریخ ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، به مهدی فتحی ابلاغ شد، این فعال صنفی فرهنگیان به اتهام اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور به تحمل ۵ سال حبس تعزیری، به اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و به اتهام توهین رهبری و توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی هم در مجموع به تحمل ۲ سال حبس تعزیری و بعنوان مجازات تکمیلی هم به ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور و ابطال گذرنامه محکوم شد.

لازم به ذکر است، مهدی فتحی، در اسفند ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه دادگاه انقلاب شیراز، در مجموع به تحمل ۱۲ سال حبس تعزیری، تبعید به شهرستان گرمسار و همچنین ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور و ابطال گذرنامه محکوم شده بود.

این فعال صنفی فرهنگیان، در تاریخ ۲۳ شهریور ماه ۱۴۰۰، توسط ماموران امنیتی شهرستان پاسارگاد بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه پلیس امنیت این شهرستان و طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام، در تاریخ ۱۵ دی ماه ۱۴۰۰، تا تودیع وثیقه از زندان عادل آباد شیراز آزاد شد.

مهدی فتحی، پیشتر هم به اتهام افشای تخلفات مالی امام جمعه شهرستان پاسارگاد واقع در استان فارس، توسط دادگاه به تحمل ۱۴ ماه حبس و پرداخت جریمه نقدی محکوم شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل