زندان مرکزی ارومیه؛ گلاله مرادی پس از یکسال و هفت روز بازداشت و بلاتکلیفی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

گلاله مرادی

گلاله مرادی، پس از تحمل بیش از یک سال بازداشت و بلاتکلیفی با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی   آزاد شد. مصادیق اتهامات این شهروند همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز یکشنبه چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، گلاله مرادی، اهل شهرستان پیرانشهر، پس از یک سال و هفت روز بازداشت و بلاتکلیفی با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان بطور موقت از زندان مرکزی ارومیه آزاد شد.

گلاله مرادی از فروردین ماه سال ۱۴۰۰ پس از بازداشت به همراه دو فرزند خود توسط اطلاعات سپاه و طی مراحل بازجوئی به زندان ارومیه منتقل و دو فرزند او چندی بعد آزاد شدند.

براساس این گزارش، آزادی گلاله مرادی با تودیع وثیقه صورت گرفته و او باید در انتظار دریافت ابلاغیه تاریخ دادرسی خود باشد.

حقوق بشر در ایران، در تاریخ ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۱، با انتشار گزارشی به تشریح بلاتکلیفی گلاله مرادی پس از گذشت نزدیک به ۱ سال بازداشت او پرداخته بود.

لازم به ذکر است، گلاله مرادی، در تاریخ ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۰، در اعتراض به تداوم بازداشت و بلاتکلیفی خود اعتصاب غذا کرد و در پی وعده مسئولان برای پیگیری وضعیت او به اعتصاب غذای خود پایان داد.

این شهروند اهل پیرانشهر در استان آذربایجان غربی، به دفعات از مسئولان زندان ارومیه درخواست تعیین وضعیت خود را کرده بود اما هیچگونه پاسخ مشخصی به او داده نشده بود.

گلاله مرادی، در تاریخ ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۰، به همراه ۲ فرزند خود بنامهای متین بزازی و طاهر بزازی توسط ماموران اطلاعات سپاه پیرانشهر بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه این ارگان امنیتی در شهرستان ارومیه منتقل شدند.

در خرداد ماه سال ۱۴۰۰، گلاله مرادی، پس از طی مراحل بازجوئی ها از بازداشتگاه اطلاعات سپاه ارومیه به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد.

همچنین، پس از اتمام مراحل بازجویی ها طاهر بزازی و متین بزازی، از بازداشت آزاد شدند.‌

اتهام تفهیم شده به گلاله مرادی، در دوران بازجوئی «همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام» عنوان شده اما به نظر می‌رسد جلسه دادرسی بر پرونده او برگزار نشده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل