دادگاه انقلاب تهران؛ شورش محمدی فلاح، نوکیش مسیحی به یکسال حبس و جزای نقدی محکوم شد

نوکیشان مسیحی

شورش محمدی فلاح، نوکیش مسیحی ساکن تهران طی حکمی که از سوی دادگاه انقلاب تهران صادر شده است  به یکسال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی محکوم شد. مصادیق اتهامات وارده به این نوکیش مسیحی، اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در کلیسای خانگی مسیحیت تبشیری، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شورش محمدی فلاح، نوکیش مسیحی ساکن تهران توسط دادگاه انقلاب این شهر به یکسال حبس و پرداخت پنج میلیون تومان جزای نقدی شد.

براساس این حکم که بهمن‌ماه ۱۴۰۰ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری صادر و ابلاغ شده است، آقای محمدی فلاح از بابت اتهاماتی از جمله “اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در کلیسای خانگی مسیحیت تبشیری” محاکمه و نهایتا به یک سال حبس و پرداخت پنج میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده است.

آقای فلاح در تاریخ ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰ توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های این نهاد امنیتی در تهران منتقل شده و به مدت ۳۵ روز در سلول انفرادی نگهداری شد. وی توسط شعبه ۳ بازپرسی دادسرای اوین به ریاست قاضی براعه مورد تفهیم اتهام قرار گرفته و در تاریخ ۱۰ شهریورماه با پایان مراحل بازجویی به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

در تاریخ ۱۰ مهرماه سال گذشته آخرین دفاع این نوکیش مسیحی اخذ شده و در تاریخ ۱۲ آبان‌ماه با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

لازم به اشاره است علیرغم اینکه طبق قانون مسیحیان به عنوان یک اقلیت دینی به رسمیت شناخته می‌شوند، با این حال دستگاه‌های امنیتی مسئله‌ی گرویدن مسلمانان به مسیحیت را با حساسیت خاصی دنبال می‌کنند و برخورد قهرآمیزی با فعالان این عرصه دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل