زندان رجایی شهر کرج؛ نامه زندانی سیاسی سعید ماسوری به مناسبت عید فطر و روز معلم

سعید ماسوری

نامه زندانی سیاسی سعید ماسوری از زندان گوهردشت کرج: ‌رمضان ماه تقوا ماه اراده و اختیار، ماه بهسازی و بازسازی توانمندیهاست در راستای تحقق آزادی…

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،  زندانی سیاسی سعید ماسوری از زندان گوهردشت کرج طی نامه‌ای عید فطر و روز معلم را به عموم هموطنان تبریک گفت. این زندانی سیاسی که بیست و دومین سال حبس خود را سپری میکند عید فطر را عید آزادی و تسلط انسان بر سرنوشت خویش و عید گشایش و عبور انسان از قلمرو ضرورتها و اجبارات بنده ساز به قلمرو آزادی توصیف کرد و روز معلم را به معلمان به ویژه معلمانی که در کف خیابان درس آزادگی و حق طلبی میدهند تبریک گفت.

متن کامل نامه زندانی سیاسی سعید ماسوری که نسخه ای از آن در اختیار کمپین قرار گرفته است در ادامه می آید:

عید فطر و روزمعلم مبارك باد!

رمضان ماه تقوا ماه اراده و اختیار، ماه بهسازی و بازسازی توانمندیهاست در راستای تحقق آزادی…! هفت میلیارد جمعیت جهان البته منزوی و جدای از هم نیستند و ما خلقكم ولا بعثكم الا كنفس واحده ( لقمان ۲۸) مثل یك تن واحد آفریده شده ایم یا قرار است كه چنین باشد همانطور كه در محكم محكمات قرآن آمده كه لقد ارسلنا رسلنا … لیقوم الناس بالقسط (سوره حدید ۲۵) همه انبیا و رسولان و كتابهایشان وهمه شاخصها و میزانها برای آن است كه مردم خود به دستان خود قسط و عدالت را بپا دارند، تا آن را از آن خود بدانند و از آن محافظت كنند…

و به راستی اگرمیزان ومعیارعدالت نباشد فرق دزدان وغارتگران با حكومتها درچیست؟؟روابط انسانی با قوانین جنگل كجا از هم متمایز میشوند ؟ و تقوا جزاز طریق عدالت خواهی وعدالت طلبی و مبارزه برای عدالت چه مفهومی خواهد داشت و چنانچه شرایط و محیطی آزاد نباشد و آزادگانی نباشند كه در تحقق آن بكوشند…. آن زمان عدالت كجا صورت توان بست؟؟

البته كه دنیا این را از مقاومت و مبارزه جانانه مردم اوكراین دردفاع از حقوق صلح وآزادی خود آموختند و می آموزند و ما ایرانیان از مقاومت مردم خودمان و بویژه معلمان و كارگران و پرستاران و بازنشستگان خودمان، در دفاع از حقوقشان آموختیم.

معلمان آگاه آزاده و شریفمان در ایستادگی و مقاومت خود بر حقوق انسانی شان بزرگترین مدرسه ملی را در سراسر شهرها و روستاهای ایران افتتاح كردند تا بالاترین درس را كه درس آزادگی وحق طلبی است به همه ایران و ایرانیان آموزش دهند.

چه عرف و معروفی بالاتر از مطالبه حق و چه انكار و منكری دون تر از بی عدالیتی و ستم .. و این بالاترین امر به معروف و نهی از منكر است كه معلمان آزاده و شریفمان درمدرسه ایران به آموزش و تدریس آن پرداخته اند که معروف (‌عرف جامعه است و آنچه نزد عموم مردم پذیرفته و مقبول است و منکر آنچه توسط جامعه و اکثریت مردم غیر قابل قبول است و مقبول نیست.)

پس، موضوع، تلاش و مبارزه است بین «مردم» و آنان که خود را «حاکمیت» میدانند و نه بین مردم عادی و یا رابطه هر کس با خدا… که چگونه باشد. نماز میخواند یا نمیخواند… حجاب دارد یا ندارد.(‌این رابطه فرد است با خدا و به کسی مربوط نیست ولی ستم و بی عدالتی نسبت به مردم است که موضوع نقد، امر و نهی است) معلمانمان به ما می آموزند که اگر چنانچه برای حق و حقوق مسلم خود و مردممان ایستادگی کنیم، عین آزادگی است و شرافت و مصداق «همه چیز» و اگر چنین نکنیم «هیچ» نداریم.

در آستانه عید فطر، عید آزادگی و تسلط انسان به سرنوشت خود، عید گشایش و عبور انسان از قلمرو ضرورتها و اجبارات بنده ساز(فردی و اجتماعی) به قلمرو آزادی، روز معلم را به همه معلمان آزاده و شریفمان تبریک میگوییم، به ویژه معلمانمان که در کف خیابان (‌تنها جایی که برایشان باقی مانده، آنهم زیر چتر امنیتی و ارعاب) ‌درس آزادگی و حق طلبی میدهند.

عید فطر رهایی انسان و روز معلم بر همه شما مبارک باد.

سعید ماسوری از زندان گوهردشت کرج، رمضان۱۴۰۱

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل