استان کردستان؛ مقداد حسن نژاد، زمانه زیویه و محمد سلیمی، توسط دادگاه انقلاب سقز به حبس و جزای نقدی محکوم شدند

مقداد حسن نژاد، زمانه زیویه و محمد سلیمی

دادگاه انقلاب شهرستان سقز، مقداد حسن نژاد، زمانه زیویه و محمد سلیمی، را به تحمل حبس تعزیری و جریمه نقدی بدل از حبس محکوم و کاوه رشیدزاده را تبرئه کرد.  مصادیق اتهامات وارده به این افراد تبلیغ علیه نظام و عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف نظام، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، مقداد حسن نژاد فرزند صالح، زمانه زیویه  فرزند احمد، محمدسلیمی، فرزند عبدالله، توسط شعبه یک دادگاه انقلاب شهرستان سقز از توابع استان کردستان به ریاست قاضی جواد مصطفایی در مجموع به تحمل دو سال و سه ماه حبس تعزیری و جریمه نقدی بدل از حبس محکوم شدند و کاوه رشیدزاده  فرزند حسن، دیگر متهم این پرونده از اتهامات منتسبه تبرئه شد.

براساس دادنامه صادره توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب شهرستان سقز از توابع استان کردستان، اتهامات جملگی این افراد«تبلیغ علیه نظام» و «عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف نظام» عنوان و مقداد حسن نژاد به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری، زمانه زیویه به تحمل ۱۰ ماه حبس تعزیری و محمد سلیمی هم به تحمل ۱۱ ماه حبس تعزیری محکوم و کاوه رشیدزاده پس از تبرئه از این اتهامات قرار منع تعقیب خود را دریافت کرد.

همچنین در بخش دیگری از دادنامه صادره توسط شعبه یک دادگاه انقلاب سقز، محکومیت مقداد حسن نژاد به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری با اعمال ماده ۳۸ قانون مجازات اسلامی و ماده ۶ قانون کاهش مجازات کیفری به پرداخت ۶۰ میلیون ریال جریمه نقدی تغییر کرد. زمانه زیویه و مقداد حسن نژاد هم از اتهام《عضویت در احزاب کُرد اپوزیسیون مخالف حکومت ایران》تبرئه شدند.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۹ بهمن ماه ۱۴۰۰، زمانه زیویه – مقداد《 کاردوخ 》حسن نژاد، توسط نیروهای امنیتی شهرستان سقز بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل و پس از ۲ هفته بازجوئی و تفهیم اتهام به زندان شهرستان منتقل شدند.

همچنین محمد سلیمی، در تاریخ ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۰، پس از بازداشت توسط ماموران امنیتی جهت بازجوئی و تفهیم اتهام به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی شهر سنندج مرکز استان کردستان منتقل و پس از طی مراحل بازجوئی و تفهیم به زندان سقز منتقل و در تاریخ ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۱، با تودیع قرارکفالت آزاد شد.

زمانه زیویه، در تاریخ ۱۲ اسفند ماه ۱۴۰۰، پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام بطور موقت و با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان از زندان سقز آزاد شد.

همچنین مقداد《کاردوخ》حسن نژاد، در تاریخ ۷ اسفند ماه ۱۴۰۰، پس از طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان تا اتمام مراحل دادرسی از زندان سقز آزاد شد.

از میان این شهروندان، زمانه زیویه، در سال ۱۳۹۶، به اتهام《 شرکت در تجمعات همه پرسی استقلال کُردستان 》، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از طی مراحل بازجوئی در مراحل دادرسی توسط،شعبه دادگاه انقلاب سقز محاکمه و به تحمل ۵۰ ضربه شلاق تعزیری و پرداخت ۸۰۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم شده بود.‌

پس از ارجاع پرونده به شعبه دادگاه تجدیدنظر استان کُردستان پرداخت مبلغ جریمه نقدی عینا تائید شد اما اجرای حکم ۵۰ ضربه شلاق تعزیری به مدت ۳ سال تعلیق شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل