زندان تهران بزرگ؛ گزارشی از آخرین وضعیت مسیب « محسن » رئیسی یگانه، زندانی سیاسی

مسیب « محسن » رئیسی یگانه

مسیب « محسن » رئیسی یگانه، زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ که بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در میان زندانیان جرائم خطرناک در حال سپری کردن محکومیت هفت ساله حبس خود می باشد. مصادیق اتهامات وارده به آقای یگانه، توهین به روح الله خمینی، توهین به مقدسات اسلامی و فعالیت تبلیغی علیه نظام، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز جمعه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، مسیب « محسن » رئیسی یگانه، زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در میان زندانیان جرائم خطرناک در حال سپری کردن حبس تعزیری خود است. این زندانی سیاسی توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران و دادگاه انقلاب اهواز در دو پرونده جداگانه در مجموع به تحمل هفت سال حبس تعزیری محکوم شد.

براساس این گزارش، با توجه به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم و ادغام زندانیان سیاسی و زندانیان جرائم غیرسیاسی به دفعات در میان این افراد درگیری‌های فیزیکی رخ داده که طی سال‌های گذشته منجر به جان باختن علیرضا شیرمحمدی در این زندان شد.

لازم به ذکر است، مسیب « محسن » رئیسی یگانه، در تاریخ ۲۸ شهریور ماه ۱۳۹۶، توسط ماموران وزارت اطلاعات توام با ضرب و شتم بازداشت و پس از انتقال به سلول انفرادی در بند۲۰۹ این ارگان امنیتی و طی‌ مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام پس از ۳۱ روز به اندرزگاه ۴ زندان اوین منتقل و سپس با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان تا اتمام مراحل دادرسی آزاد شد.

با آغاز مراحل دادرسی، مسیب « محسن » رئیسی یگانه در زمستان سال ۱۳۹۷، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی وقت، محمد مقیسه با اتهامات《توهین به روح الله خمینی》،《توهین به مقدسات اسلامی》،《فعالیت تبلیغی علیه نظام》محاکمه و به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.

در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، با اعلام اعتراض و ارجاع پرونده مسیب « محسن » رئیسی یگانه به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، این حکم عینا توسط احمد زرگر تائید و به مسیب رئیسی یگانه ابلاغ شد.

مسیب « محسن » رئیسی یگانه، پس از قطعی شدن حکم حبس تعزیری اش در تاریخ ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۸، با توجه به احضار قبلی به شعبه ۱ اجرای احکام دادسرای زندان اوین برای سپری کردن دوران حبس تعزیری خود بازداشت و به اندرزگاه ۴ زندان اوین و سپس اندرزگاه ۸ این زندان منتقل شد و چندی پیش به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

این زندانی سیاسی، همچنین در پرونده ای دیگر که مربوط به بازداشت وی در سال ۱۳۹۵ بوده با اتهام « فعالیت تبلیغی علیه نظام » توسط شعبه دادگاه انقلاب خوزستان به تحمل ۱ سال حبس تعلیقی محکوم شده بود که با توجه به پرونده دوم آن حبس هم به مجموع این احکام اضافه شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل