بازداشتگاه های امنیتی استان تهران؛ یاشار تبریزی فعال مدنی بازداشتی دست به اعتصاب غذا زد

یاشار تبریزی

یاشار تبریزی، فعال مدنی، علیرغم گذشت یک هفته از تاریخ بازداشت در اعتصاب غذا بسر می برد. این فعال مدنی پیشتر با یورش نیروهای امنیتی به منزل شخصی خود بازداشت شده بود. هنوز از مصادیق اتهامات وارده به آقای تبریزی اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، یاشار تبریزی، فعال مدنی محبوس در بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی از حق دسترسی به وکیل محروم و در اعتصاب غذا بسر می برد.

بر اساس این گزارش، این فعال مدنی، طی ماههای اخیر دو بار توسط  نیروهای امنیتی بازداشت و پس از مدتی بسیار کوتاه آزاد شده بود اما هفته گذشته و همزمان با اعتراضات روز جهانی کارگر و معلم مجددا بازداشت شد.

یک منبع نزدیک به یاشار تبریزی در گفتگو با کمپین اعلام کرد:”روز شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه پس از گذشت ۱ هفته از بازداشت یاشار تبریزی، در تماس تلفنی کوتاه و در حالی که توان صحبت و حتی ایستادن روی پاهای خود را بدرستی نداشت اعلام کرد که از لحظه بازداشت اعتصاب غذا کرده و خود او هم نمی داند در کدام یک از بازداشتگاههای امنیتی محبوس شده و از حق دسترسی به وکیل و هرگونه مشاوره حقوقی هم محروم است.”

لازم به ذکر است، ساعت ۳ بامداد یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، یاشار تبریزی، توسط ماموران امنیتی پس از تفتیش منزل و ضبط گوشی تلفن‌همراه او، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد از آن زمان تا له امروز از مکان نگهداری او اطلاعی در دسترس نیست.

این فعال مدنی، پیشتر هم در تاریخ ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۰، در جریان چهلم بکتاش آبتین، پس از یورش ماموران امنیتی بازداشت و ۱ روز آزاد شده بود.

یاشار تبریزی، همچنین در سحرگاه ۱۹ دی ماه ۱۴۰۰، همزمان با مراسم سالگرد جانباختگان پرواز PS752خط هوایی اوکراین، پس از انتشار یک کلیپ انتقادی به دستور دادستان رباط کریم بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه پلیس امنیت و تهدید و بازجویی در ساعت ۱۲ شب یکشنبه ۱۹ دی ماه ۱۴۰۰ آزاد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل