زندان رجایی شهر کرج؛ آرشام «محمود» رضایی، زندانی سیاسی  به مرخصی  اعزام شد

آرشام «محمود» رضایی

آرشام《محمود》رضایی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج به مرخصی اعزام شد. این زندانی سیاسی  در حال سپری نمودن محکومیت پنج سال حبس خود می باشد. مصادیق اتهامات وارده  به وی تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی و توهین به رهبری، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، آرشام《محمود》رضایی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج برای انجام مراحل درمانی پس از تودیع وثیقه به مرخصی اعزام شد.

بر اساس این گزارش، این زندانی سیاسی، در پرونده اول خود در مجموع به تحمل هشت سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد که با اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی تحمل پنج سال از مجموع آن بر علیه این زندانی سیاسی اجرائی است.

لازم به ذکر است، آرشام «محمود» رضایی، از تاریخ ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۰، در پی بروز مشکلات گوارشی از قبیل زخم اثنی عشر و همچنین بیماری فتق هیتال با توجه به محرومیت از حق درمان و عدم تامین دارو از سوی زندان، اعتصاب غذا و دارو کرد و در تاریخ روز چهارشنبه ۱۸ اسفند ماه ۱۴۰۰، پس از وعده مسئولان مبنی برای ارسال پرونده پزشکی او به کمیسیون پزشکی قانونی، به اعتصاب غذای خود پایان داد.

این زندانی سیاسی، در تاریخ ۲۷ آبان ماه ۱۳۹۹، به بهانه اجرای حکم حبس تعزیری اش توسط ماموران انتظامی بازداشت و به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات واقع در زندان اوین منتقل شد و پس از اتمام مراحل بازجوئی و بازپرسی در تاریخ ۲ آذر ماه ۱۳۹۹، برای آغاز دوران محکومیت حبس تعزیری خود به سلول انفرادی در بند قرنطینه زندان رجائی شهر کرج منتقل شد.

آرشام《محمود》رضایی، پیش از این نیز با توجه به تماس تلفنی دریافتی قبلی در تاریخ ۲۷ مهر ماه ۱۳۹۹، به شعبه اجرای احکام کیفری دادسرای زندان اوین مراجعه کرده بود اما مسئولان اجرای احکام از پذیرش وی علیرغم احضارش به شعبه مذکور سر باز زدند و اعلام کرده بودند به علت شیوع کرونا اجرای حکم حبس این فعال مدنی تعلیق شده و در ادامه ۲ روز بعد با تماسهای تهدیدآمیز آرشام رضائی را برای حضور در زندان برای تحمل حبس فراخوانده بودند.

رضائی، در تاریخ ۲۵اسفند ماه ۱۳۹۷، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی وقت《 محمد مقیسه 》با اتهامات تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی و توهین به رهبری، به تحمل ۸ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. با اعلام اعتراض و ارجاع پرونده این فعال مدنی به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران در تاریخ ۲۸ تیر ماه ۱۳۹۹ این حکم عیناً تائید شد.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۲۸ مهر ماه ۱۳۹۸، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران با اعلام به این زندانی سیاسی مبنی بر مفقود شدن لایحه دفاعیه وی به این زندانی سیاسی ۲۴ ساعت فرصت تنظیم و تکمیل لایحه ای جدید برای ارائه در دادگاه تجدید نظر را داده بود.

آرشام رضایی، در تاریخ ۸ اسفند ماه ۱۳۹۷، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی وقت، محمد مقیسه با اتهامات تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی و توهین به رهبری، در حالی که به‌ دستور محمد مقیسه از حق دسترسی به وکیل محروم مانده بود تفهیم اتهام شد و سپس قاضی مذکور علیرغم صدور قرار وثیقه تعیین شده قبلی که مبلغ آن ۲۵۰ میلیون تومان بود مبلغ وثیقه را به یک میلیارد تومان افزایش داد.

این زندانی سیاسی، در تاریخ ۲۹ دی ماه ۱۳۹۷، پس از سپری کردن ۱۳ روز سلول انفرادی بند امنیتی ۱ الف سپاه پاسداران، به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای امنیت واقع در زندان اوین منتقل و تفهیم اتهام شد و با صدور قرار وثیقه ای به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان راهی قرنطینه زندان اوین شد.

آرشام رضایی، در تاریخ ۱۷ دی ماه ۱۳۹۷، توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران در حوالی میدان انقلاب تهران بازداشت و ماموران امنیتی پس از انتقال او به محل سکونتش و تفتیش منزل وی و ضبط وسائل شخصی، این فعال مدنی را به سلول انفرادی بند ۱ الف سپاه منتقل کردند.

آرشام رضایی، در پرونده ای دیگر هم به همراه شکیلا منفرد و محمد ابوالحسنی، دو تن دیگر از فعالان مدنی و زندانیان سیاسی کنونی، پس از طی مراحل قضایی و محاکمه به تحمل حبس تعزیری و مجازات تکمیلی محکوم شد.

در آن پرونده، در تاریخ ۵ بهمن ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری با صدور دادنامه ای شکیلا منفرد را از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و به اتهام توهین به مقدسات اسلامی هم به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم کرد. همچنین آرشام رضایی و محمد ابوالحسنی به عنوان متهمان ردیف دوم و سوم پرونده از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به ۱۵ ماه حبس تعزیری و ۴ ماه کار اجباری در سازمان جهاد کشاورزی به مدت روزی ۴ ساعت محکوم شدند.

با اعلام اعتراض و ارجاع پرونده به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان استان، در تاریخ ۲ فروردین ماه ۱۴۰۰، شکیلا منفرد به عنوان متهم ردیف اول پرونده از بابت اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقدسات اسلام، به تحمل ۶ سال و ۴ ماه حبس تعزیری و آرشام رضایی و محمد ابوالحسنی به عنوان متهمان ردیف دوم و سوم پرونده به ترتیب هر یک از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، به ۱۱ ماه و ۱۵ ماه حبس تعزیری و ۴ ماه کار اجباری در اداره جهاد کشاورزی به مدت روزانه ۴ ساعت محکوم شدند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل