زندان مرکزی سقز؛ عثمان اسماعیلی، فعال کارگری با تودیع قرار وثیقه آزاد شد  

عثمان اسماعیلی

عثمان اسماعیلی، فعال کارگری، که پیشتر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی سقز آزاد شد. هنوز از مصادیق اتهامات وارده به این فعال کارگری اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱،  عثمان اسماعیلی، فعال کارگری، با تودیع قرار وثیقه ۱۴۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان مرکزی سقز آزاد شد.

بر اساس این گزارش، آقای اسماعیلی صبح روز شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. این فعال کارگری در سابقه فعالیتهای کارگری و مسالمت آمیز خود به دفعات توسط ارگانهای امنیتی شهرستان سقز با پرونده سازی مواجه شده است.

براساس این گزارش، ماموران امنیتی، منزل شخصی عثمان اسماعیلی را تفتیش کرده و برخی وسائل او را ضبط کردند. از دلایل بازداشت و اتهامات این فعال کارگری اطلاعی در دسترس نیست.

لازم به ذکر است، عثمان اسماعیلی، در تاریخ ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۰، به همراه محمود صالحی، فعالان کارگری در پرونده ای مشترک، توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب سقز از اتهام《تبلیغ علیه نظام 》تبرئه شدند.

این فعال کارگری، در تاریخ ۱۹ خرداد ماه ۱۴۰۰، پس از سپری کردن دوران حبس تعزیری و پرداخت جریمه نقدی از اتهام《 فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق عکس گرفتن در تجمعات اعتراضی و انتشار آن در فضای مجازی 》از زندان مرکزی سقز آزاد شد.

عثمان اسماعیلی، پس از تحمل ۲۵ روز حبس و کسر روزانه ۱۰۰ هزار تومان از مبلغ جریمه نقدی، حکم آزادی محمود صالحی صادر و عثمان اسماعیلی هم طی مدت آن ۲۵ روز حبس و کسر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جریمه نقدی، باقی مبلغ را واریز و از زندان سقز آزاد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل