زندان‌ تهران بزرگ؛ وحید باقری، زندانی سیاسی اعتصاب غذا کرد

وحید باقری

وحید باقری، زندانی سیاسی محبوس در زندان‌تهران بزرگ دست به اعتصاب غذا زد. او در اعتراض به رد درخواست آزادی مشروط خود اعلام اعتصاب غذا کرده است. وی در حال سپری کردن محکومیت پنج ساله حبس می باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی  و مدنی، روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، وحید باقری، متأهل و دارای ۲ کودک خردسال، زندانی سیاسی محبوس در تیپ ۲ سالن ۱۰ زندان تهران بزرگ، از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸، در اعتراض به رد درخواست آزادی مشروط او اعلام اعتصاب غذا کرده است. این زندانی سیاسی، در حال سپری کردن دوران حبس تعزیری ۵ ساله خود است.

یک منبع مطلع در اینباره گفت:”وحید باقری با توجه به اینکه از مجموع حبس تعزیری خود بیش از ۱ سوم آن را سپری کرده برای دومین مرحله درخواستی را برای آزادی مشروط به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران داد اما درخواست او برای اعمال مفاد ۳۸ و ۴۰ قانون مجازات اسلامی، توسط احمد زرگر رد شد و وحید باقری هم در اعتراض به این روند از روز دوشنبه اعتصاب غذا کرده است.”

در تاریخ ۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در خواست آزادی مشروط وحید باقری، توسط احمد زرگر، قاضی شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران رد شد. از حق آزادی مشروط، مندرج در مفاد ۳۸ و ۴۰ قانون مجازات اسلامی، به دستور احمد زرگر، قاضی شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران محروم شد.

همچنین، در تاریخ ۱۴بهمن ماه ۱۴۰۰ هم درخواست آزادی مشروط وحید باقری، توسط احمد زرگر در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران رد شده بود.

وحید باقری، در تاریخ ۷ آذر ماه ۱۳۹۸، در جریان بازداشتهای گسترده مرتبط با اعتراضات آبان همان سال، توسط ماموران سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و پس از انتقال به سلول انفرادی در بند۲الف، واقع در زندان اوین پس از طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام به زندان تهران بزرگ منتقل شد.‌

با آغاز مراحل دادرسی و ارجاع پرونده وحید باقری به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران این فعال مدنی توسط محمد مقیسه، قاضی وقت شعبه مذکور، با اتهامات《 فعالیت تبلیغی علیه نظام 》و《 اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور 》محاکمه و به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.

پس از اعلام اعتراض و ارجاع پرونده به شعبه دادگاه تجدیدنظر استان تهران این حکم عینا تائید شد.

با اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی موسوم به تجمیع جرائم، تحمل ۵ سال حبس تعزیری از مجموع این محکومیت برای وحید باقری اجباری شد.

وحید باقری، در دوران بازداشت و تحمل حبس خود علیرغم اینکه برادرش را از دست داد حتی از اعزام با ماموران برای حضور در مراسم ترحیم و تدفین برادرش محروم شد.‌

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل