فعالان صنفی فرهنگیان استان خوزستان؛ چهار تن از فعالان پس از 24 ساعت بازداشت و بازجویی آزاد شدند

پیروز نامی، علی کروشات، حسام کرائی و سیامک صادقی چهرازی

چهار تن از فعالان صنفی فرهنگیان استان خوزستان به نامهای، پیروز نامی، علی کروشات، حسام کرائی به همراه سیامک صادقی چهرازی، پس از 24 بازداشت و بازجویی  آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران، امروز جمعه ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، پیروز نامی، علی کروشات، حسام کرائی به همراه سیامک صادقی چهرازی، چهار تن از فعالان صنفی فرهنگیان، ساکن اهواز مرکز استان خوزستان پس از ۲۴ بازداشت و بازجویی آزاد شدند.

براساس این گزارش، آزادی جملگی هر ۴ فعال صنفی فرهنگیان استان خوزستان بدون تفهیم اتهام و بدون تشکیل پرونده قضایی صورت گرفته است.

لازم به ذکر است، سیامک صادقی چهرازی، فعال صنفی فرهنگیان، در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری فرهنگیان در اهواز پس از ضرب و شتم و رفتار خشونت آمیز ماموران امنیتی بازداشت شده بود.

همچنین علی کروشات، پیروز نامی و حسام کرائی، در حالی که برای پیگیری علت بازداشت سیامک صادقی چهرازی، به پلیس امنیت اهواز مراجعه کرده بودند بازداشت شدند.

مطالبات صنفی فرهنگیان ایران، در راستای حقوق شهروندی آنها است اما برخوردهای فراقانونی و بازداشتهای گسترده و سرکوب این قشر از جامعه به مثابه سرکوب آزادی بیان و ناقض ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۹ میثاق بین الملی حقوق مدنی و سیاسی است که بر حق افراد بر انتشار آزادانه افکار و عقاید و نظریات و دیدگاههای سیاسی و عقیدتی تاکید می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل