قرارگاه سایبری عمار نوشت: “رضا شهابی و آنیشا اسدالهی، با اتهامات سنگین امنیتی روبه‌ رو هستند”

رضا شهابی و آنیشا اسدالهی

رضا شهابی و آنیشا اسدالهی، دو فعال کارگری با اتهامات سنگین امنیتی مواجه شدند.  قرارگاه سایبری عمار نوشت: این دو فعال به اتهامات ” همکاری و ارتباط با گروهی در جهت براندازی نظام” بازداشت شده‌اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ قرارگاه سایبری عمار، روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، نوشت: رضا شهابی و مریم «آنیشا»اسدالهی، فعالان کارگری، با اتهاماتی مرتبط با «همکاری و ارتباط با گروهی در جهت براندازی نظام»تحت بازجویی قرار دارند.

براساس این گزارش، وزارت اطلاعات پس از بازداشت رضا شهابی و مریم «آنیشا اسدالهی» مدعی شده:”این ۲ فعال کارگری با سسیل کولر، عضو فدراسیون آموزش و فرهنگ نیروی کار فرانسه و همسر او که هر ۲ نفر با ویزای گردشگری به ایران وارد شده و در بازداشت این ارگان‌ امنیتی بسر می برند در ارتباط بوده و در تلاش برای براندازی نظام با یکدیگر همکاری می کردند.”

از جمله دیگر اتهامات رضا شهابی و مریم《آنیشا》اسدالهی، به ادعای وزارت اطلاعات:”حضور در جلسات تشکیلاتی متعدد این زوج فعال کارگری اهل کشور فرانسه بوده و اتهام آنها《تشکیل هسته ضدامنیتی با هدف تحریک کارگران، معلمان و مردم برای ایجاد آشوب》در کشور عنوان شده است.”

لازم به ذکر است، رضا شهابی، در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در پی یورش ماموران وزارت اطلاعات به منزل شخصی او پس از تفتیش منزل و ضبط برخی وسائل شخصی، بازداشت و جهت بازجوئی و تفهیم اتهام به سلول انفرادی در بند ۲۰۹ این ارگان امنیتی منتقل شد.

رضا شهابی در سال‌های گذشته نیز به سبب فعالیتهای مسالمت آمیز کارگری و صنفی خود به تحمل حبس تعزیری محکوم و پس از سمری کردن دوران حبس از زندان رجائی شهر کرج آزاد شده بود.

رضا شهابی، از جمله فعالان کارگری با سابقه ایران است که پیشتر هم به دفعات توسط وزارت اطلاعات با پرونده سازی‌های گوناگون پس از احضار، بازجویی، بازپرسی و محاکمه به احکام حبس تعزیری محکوم و پس از تحمل حبس تعزیری خود از زندان رجائی شهر کرج آزاد شد.

همچنین مریم《آنیشا》اسدالهی، ساعت ۲ عصر امروز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، به همراه کیوان مهتدی، در پی یورش ماموران وزارت اطلاعات به منازل شخصی این افراد بازداشت شدند.

آنیشا اسدالهی، برای نخستین مرحله در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، در جریان تجمع اعتراضی به مناسبت روز جهانی کارگر در مقابل ساختمان مجلس در تهران توسط ماموران امنیتی بازداشت و پس از طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام آزاد شد.

این فعال مدنی، برای دومین بار در تاریخ ۲۸ خردادماه ۱۳۹۸، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بند امنیتی ۲۰۹ وزارت اطلاعات طی‌ مراحل بازجوئی ۴۵ روز بعد به بند زنان زندان اوین منتقل دپو در تاریخ ۱۵ مردادماه ۱۳۹۸، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان آزاد شد.

با آغاز مراحل دادرسی، آنیشا اسدالهی، در تاریخ ۱۳ مهر ماه ۱۳۹۸، توسط ایمان‌افشاری، قاضی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران تفهیم اتهام و در تاریخ ۱ آبان ماه ۱۳۹۸، از بابت اتهامات《اخلال در نظم و آسایش عمومی》،《تبلیغ علیه نظام》 و《اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی》 محاکمه شد و پس از تبرئه از اتهام《تبلیغ علیه نظام》و 《اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی》، فقط از بابت اتهام《اخلال در نظم عمومی》به ۶ ماه حبس تعزیری، شش ماه حبس تعلیقی و ۷۴ ضربه شلاق تعلیقی محکوم شد.

با توجه به عدم اعتراض آنیشا اسدالهی به حکم صادره توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، این فعال کارگری در تاریخ ۱۴ دی ماه ۱۳۹۸، پس از مراجعه به واحد اجرای احکام دادسرای زندان اوین بازداشت و به بند زنان این زندان منتقل شد و در تاریخ ۱ بهمن ماه ۱۳۹۸، پس از اتمام دوران حبس تعزیری ۶ ماهه خود آزاد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل