اعدام یک زندانی به اتهام «قتل عمد» در زندان ایرانشهر

اعدام

حکم اعدام یک زندانی که پیش‌تر به اتهام قتل عمد به “قصاص نفس” اعدام محکوم  شده بود در زندان ایرانشهر از توابع استان سیستان و بلوچستان اجرا شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ وب سایت کمپین فعالین بلوچ، با انتشار گزارشی نوشت: سحرگاه شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، محمد بامری، زندانی متهم به قتل، محبوس در زندان شهرستان ایرانشهر از توابع استان سیستان و بلوچستان، که پیشتر حکم اعدام او در دیوان عالی کشور تائید شده بود اعدام شد.

براساس این گزارش، محمد بامری، چند سال پیش در پی ارتکاب قتل یکی از اقوام خود با نام فامیلی «شیرانی» توسط ماموران انتظامی شهرستان ایرانشهر دستگیر شد.

پس از طی‌ مراحل بازجویی و بازپرسی و تفهیم اتهام قتل که به گفته نزدیکان محمد بامر«هیچ سند و مدرکی بر علیه او مبنی بر ارتکاب به این قتل نبود»وی در مراحل دادرسی به اعدام محکوم شد.

با توجه به تائید این حکم در دیوان عالی کشور و درخواست اولیای دم مقتول برای دریافت وجه نقد در مقابل رضایت آنها و ناتوانی محمد بامری در تامین مبلغ وثیقه درخواستی حکم اعدام او اجرا شد.‌

صدور و اجرای احکام اعدام، ناقض اسناد بین المللی حقوق بشر از جمله اعلامیه جهانی حقوق بشر و مفاد میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل