افشین رشیدی، فعال کارگری با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شد

افشین رشیدی

افشین رشیدی، فعال کارگری، که پیش‌تر توسط نیروهای امنیتی بانه بازداشت شده بود با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از بازداشتگاه آزاد شد.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه 1401؛ افشین رشیدی، فعال کارگری اهل شهرستان بانه ساعت سه بعدازظهر پس از سپری کردن بیست و یک روز بازداشت با قید وثیقه سیصد میلیون تومانی موقتاً از زندان آزاد شد.

افشین رشیدی فعال کارگری شهرستان بانه روز سەشنبە ٦ اردیبهشت‏ماە ١٤٠١ در آستانه اول ماه مه روز جهانی کارگر به همراه هفت تن از فعالین کارگری و اجتماعی شهر بانه با نام‌های سعید محمدی، حسن عزتی، نیشتمان رحمتی، پروین عبدالله‌‌پناه، رحمان(عمر) سلیمانی، فواد فاروقی و فاتح مجیدی، بدون حکم قضایی بازداشت و بە بازداشتگاە ادارە اطلاعات منتقل شدند.

از این هشت نفر نیشتمان رحمتی (همسر سعید محمدی) همان روز پس از چند ساعت بازجویی آزاد شد و روز بعد نیز فعال کارگری “حسن عزتی” عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی بانه پس از یک روز بازجویی و بازداشت توسط نهادهای امنیتی بانه آزاد شد.

شش فعال کارگری دیگر به نام‌های پروین عبدالله‌‌پناه از فعالین مدنی و فعال در حوزه حقوق زنان (همسر حسن عزتی)، رحمان(عمر) سلیمانی ۵۸ ساله فعال کارگری و از زندانیان سیاسی سابق، سعید محمدی ٤١ ساله فعال کارگری و از زندانیان سیاسی سابق، افشین رشیدی کارگر و از فعالین مدنی بانە، فواد فاروقی زندانی سیاسی سابق و از فعالین و چهره‌های خوشنام شهر بانه و فاتح مجیدی ۶٤ ساله و از معلمین اخراجی اداره آموزش و پرورش که پیشتر نیز ۸ سال در زندان رجایی شهر کرج محبوس بوده. همگی به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در سنندج منتقل شدند.

تا زمان تنظیم این خبر از سرنوشت بقیە فعالین کارگری بازداشتی بانە اطلاع دقیقی در دسترس نمی‏باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل