زندان اوین؛ عدم دسترسی به خدمات پزشکی زندانی سیاسی علی اصغر زالی، نامه جمعی از زندانیان سیاسی در حمایت از این زندانی

زندان اوین

جمعی از زندانیان سیاسی محبوس در زندان اوین با انتشار نامه‌ای از بیماری‌های شدید‌‌ هم بندی خود علی اصغر زالی، خبر داده ‌اند، این زندانی که به مصادیق اتهاماتی همچون تبلیغ علیه نظام و توهین به خامنه‌ای، توسط دادگاه انقلاب به ۳ سال و ۹ ماه حبس محکوم شده است از دسترسی به خدمات درمانی محروم شده است..

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ جمعی از زندانیان سیاسی محبوس در زندان اوین با انتشار نامه ای از بیماریهای شدید‌‌ هم بندی خود، علی اصغر زالی در بند هشت زندان اوین خبر داده و نسبت به عواقب عدم رسیدگی پزشکی به این زندانی هشدار دادند.

متن کامل این نامه که در اختیار کمپین قرار گرفته است در ادامه می‌آید:

در ادامه این نامه آمده است: روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت،۱۴۰۱ زندانی سیاسی علی اصغر زالی جهت انجام عمل سنگ شکنی کلیه به بیمارستان هاشمی نژاد تهران منتقل شد.

زندانی سیاسی،  زالی بدلیل وجود حدود ۵ سنگ در هر دو کلیه خود ماههاست که از دردهای شدید کلیه رنج می‌برد. بنابر آزمایشات سونوگرافی و عکس برداریهای صورت گرفته از ایشان کلیه‌های وی بطور غیرطبیعی و خطرناکی بزرگ شده و علیرغم پیگیریهای متعدد، زندان از مداوای ایشان به بهانه‌های واهی همچون نداشتن بودجه و عدم صدور مجوز از سوی دادستانی ممانعت بعمل آورده است.

علی اصغر زالی تا کنون بیش از ۸ میلیون تومان هزینه آزمایشات سونوگرافی و سنگ شکنی را به سختی از جیب خود پرداخت نموده و زندان بر خلاف نص صریح قانون خودشان تاکنون هیچ اقدامی جهت پرداخت هزینه‌های درمان وی انجام نداده است.

زالی در ماه گذشته نیزبدلیل گرفتگی رگهای قلب در زندان دچار سکته قلبی شده و بصورت اورژانس به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شده بود که بنابر نظر پزشکان، آنژیوگرافی شد، و میبایست در اسرع وقت مورد عمل جراحی قلب قرار می‌گرفت که بدلیل رفتار ناشایست ماموران اعزام زندان، مبنی بر دستبند و پابند زدن ایشان به تخت بیمارستان بنابر دستور علی هاشمی رئیس زندان اوین و رفتارهای توهین آمیز مامورین، این زندانی سیاسی از انجام عمل قلب انصراف داد و اکنون هر لحظه بیم آن می‌رود که با توجه به درد جانکاه کلیه و قفسه سینه حادثه‌ای جبران ناپذیر برای وی رقم بخورد.

علی اصغر زالی ۶۰ ساله از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ در خرداد ماه ۱۴۰۰ به اتهام «هواداری از سازمان مجاهدین خلق» ، توسط پلیس امنیت تهران دستگیر و توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ایمان افشاری به ۴۲ ماه حبس ( سه سال و نیم ) محکوم شد.

جمعی از زندانیان سیاسی محبوس در زندان اوین

۲۵اردیبهشت۱۴۰۱

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل