دادگاه کیفری کرمان؛ تعیین زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهامات مهدی تدین و امیررضا امیرتیموری

مهدی تدین و امیررضا امیرتیموری

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مهدی تدین و امیررضا امیرتیموری، فعالان رسانه‌ای برگزار خواهد شد. مصادیق اتهامات وارده به این دو فعال رسانه‌ای افترا و نشر اکاذیب، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز شنبه ۱۵ مردادماه ۱۴۰۱، امیررضا امیرتیموری، مهدی تدین – شهروندان ساکن کرمان،  فعالان رسانه ای، توسط شعبه یک دادگاه کیفری یک استان کرمان، با اتهامات «افترا» و «نشر اکاذیب» محاکمه خواهند شد.

یک منبع مطلع در اینباره  گفت:”پرونده سازی بر علیه این دو روزنامه نگار در پی شکایت محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده کرمان، معاون دادستان عمومی و انقلاب این استان و با ورود اطلاعات سپاه کرمان، صورت گرفته است.

این در حالی است که این فعالان رسانه ای با انتشار گزارشاتی مستند نسبت به سوءمدیریت منابع و معادن در استان کرمان و وضعیت معیشتی شهروندان ایران را انتقاد کرده بودند اما پاسخ آنها با برخوردهای امنیتی و پرونده سازی داده شد و با توجه به ابلاغیه ای که در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، به متهمان این پرونده ابلاغ شد به تاریخ رسیدگی ۱۵ مردادماه سال جاری در شعبه یک دادگاه کیفری یک استان کرمان محاکمه خواهند شد.”

لازم به ذکر است، حسن عباسی، یکی از ۳ متهم این پرونده در تاریخ ۱۶ شهریور ماه ۱۳۹۹، با شکایت اطلاعات سپاه کرمان از این فعال رسانه ای با دریافت ابلاغیه ای از طریق سامانه ثنا به این ارگان امنیتی در کرمان و سپس شعبه ۱ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان احضار شده بود.

در همین راستا امیررضا امیرتیموری، در تاریخ ۶ شهریور ماه ۱۳۹۹, در پی شکایت محمدرضا پورابراهیمی داورانی, نماینده کرمان در مجلس به پلیس فتا استان کرمان حاضر و پس از حضور در این اداره امنیتی و طی مراحل بازجوئی اولیه و اطلاع از مصداق اتهامی《نشر اکاذیب》با دریافت ابلاغیه ای به شعبه ۱ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرمان فراخوانده شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل