هفت زندانی در زندان رجایی شهر کرج جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند

سلول انفرادی

هفت زندانی محبوس در زندان رجایی شهر کرج برای اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شدند. این افراد پیش‌تر به اتهام قتل عمد و یا سرقت مسلحانه، به اعدام محکوم شده بودند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، امین عرب، زندانی متهم به «محاربه از طریق سرقت مسلحانه» و محکوم به اعدام به همراه شش زندانی دیگر که در همین رابطه و قتل به اعدام محکوم شده اند.  جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شدند اما امین عرب در پی خودزنی به بیمارستان اعزام شد.

یک منبع مطلع در اینباره گفت:”امین عرب، زندانی محکوم به اعدام با اتهام «محاربه از طریق سرقت مسلحانه» از اندرزگاه ۱ زندان رجائی شهر کرج در حالی که برای اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شده بود پس از خودزنی در پی وخامت وضعیت جسمی بصورت اورژانسی به بیمارستانی خارج از زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.”

این منبع مطلع همچنین افزود:”به همراه امین عرب شش زندانی دیگر هم با جرائم قتل عمد و یا مسلحانه برای اجرای احکام اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند که احتمالا سحرگاه چهارشنبه هفته جاری احکام آنها اجرا خواهد شد.”

صدور و اجرای احکام اعدام، ناقض اسناد بین المللی حقوق بشر از جمله اعلامیه جهانی حقوق بشر و مفاد میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی است.

با توجه به اسناد بین المللی حقوق بشر و ماده ۵ اعلامیه جهانی حقوق بشر هیچ فردی نباید مورد رفتاری قرار بگیرد که منجر به تنزل مقام انسانی وی بشود.

براساس آمارهای منتشره از سوی سازمانهای مدافع حقوق بشر, ایران از جمله کشورهایی است که دارای سرانه اعدام بسیار زیادی است و در رتبه جهانی ایران بعد از چین بالاترین تعداد اعدامهای سالیانه را دارا می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل