شرایط نامساعد، تشدید بیماری آسم و تنگی نفس مصطفی عزیزی در زندان

Mostafa Azizi_Kampain.info
«مصطفی عزیزی»، نویسنده و تهیه‌ کننده سابق تلویزیون دولتی ایران محبوس در بند ۸ زندان اوین به علت ازدحام جمیعت و کمبود جا دراین بند از شرایط بسیار بد نتفسی و تشدید بیماری آسم رنج می برد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، به علت گرمای بیش از حد در فصل تابستان، بند ۸ زندان اوین به علت ازدحام بیش از حد جمیعت و کمبود جا و نداشتن تهویه جهت تصفیه هوا شرایط بسیار دشواری را برای زندانیان این بند از لحاظ تنفسی ایجاد کرده است.
در خرداد ماه سال جاری نیز زندانیان این بند با مشکل نبود آب گرم روبرو شده بودند و سرمای آب باعت آزار زندانیان شده بود.
همچنین پیش تر یک منبع آگاه در گفتگویی با کمپین گفته بود “یک ویروسی در بند ۸ آمده که در واقع شبیه نوعی مسمومیت است و تنی چند از زندانیان به آن مبتلا شده اند به طوری که سینوس ها ی وقسمت های گوارشی را تحریک و مورد عفونت قرار داده و باعث تنگی نفس، حالت تهوع شده به صورتی که حتی نوشیدن آب آشامیدنی نیز دشوار خواهد بود”
طی چند روز گذشته «مصطفی عزیزی» نیز با عفونت سینوس‌ها وقسمتهای گوارشی مواجه شده است.
یک منبع آگاه از وضعیت وی در گفتگویی با کمپین گفت ” چندی پس از انتشار ویروسی در بند ۸ زندان اوین و همچنین قطعی آب گرم به مدت چند هفته مصطفی عزیزی دچار سرفه‌های ممتد، تنگی نفس و همچنین احساس درد در قفسه‌ی سینه اش شده و به علت تشدید بیماری آسم که پیش تر به آن مبتلا بوده است، شرایط کنونی را برای وی بسیار دشوار ساخته است”
صبح روز ۱۱ خرداد ماه ۱۳۹۴دادگاه رسیدگی به پرونده «مصطفی عزیزی» از سوی شعبه ۱۵دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی «ابولقاسم صلواتی» برگزار و وی به ۸سال زندان محکوم شد.
اتهامات انتصابی وی اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور (در داخل و خارج) ۵ سال، اقدام علیه امنیت ملی (سایبری) ۱ سال ، و توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی ۲ سال اعلام شده است.
در این مرحله،وی به حکم صادره اعتراض کرده و خواهان دادگاه تجدیدنظر شده است.
مصطفی عزیزی از ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۳ در زندان اوین به سر می‌برد، وی پس از تحمل حدود یک ماه انفرادی در بند دو الف زیر نظر سپاه پاسداران، اواسط اسفند ماه سال گذشته به بند هشت سالن هفت زندان اوین منتقل شده است.
عزیزی مقیم کشور کاناداست. او یک ماه پس از بازگشت به ایران برای دیدار با خانواده‌اش، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است.
وی تهیه‌کننده سابق تلویزیون جمهوری اسلامی ایران، عضو آسیفای بین‌المللی (انجمن بین‌المللی سازندگان و دوست‌داران فیلم‌های انیمیشن) بوده و به مدت چهار سال مدیر‌عامل آسیفای ایران بوده است.
مصطفی عزیزی از سال ۱۳۶۵، نویسنده و سردبیر برنامه‌های علمی و آموزشی رادیو ایران بود. سال ۱۳۶۹ به تلویزیون رفت و مدیر واحد انیمیشن کامپیوتری شد. مدیریت گروه مهندسی نرم‌افزار صدا و سیما هم در آن زمان بر عهده او بود. همکاری او با تلویزیون به عنوان تهیه‌کننده نیز از همین زمان آغاز شد.
او در دهه‌ ۷۰ و ۸۰ خورشیدی، مسابقه‌ «تلاش» و مجموعه‌ تلویزیونی «مسافر» و «راه بی‌پایان» را برای تلویزیون دولتی ایران تهیه کرد که از برنامه‌های پربیننده‌ آن زمان بودند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل