زندان مرکزی ارومیه؛ محی‌الدین ابراهیمی زندانی سیاسی به زندان بازگشت

محی‌الدین ابراهیمی

محی‌الدین ابراهیمی، که صبح روز دوشنبه دوم خردادماه، بدون اطلاع قبلی به مکانی نامعلوم منتقل شده بود به زندان بازگشت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهارشنبه چهارم خردادماه، محی‌الدین ابراهیمی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام اهل شهرستان اشنویه از بازداشتگاه اطلاعات سپاه به زندان ارومیه بازگردانده شد.

یک منع مطلع در اینباره گفت: از دلیل انتقال این زندانی سیاسی محکوم به اعدام به بازداشتگاه اطلاعات سپاه اطلاعی در دسترس نیست.

 بر اساس این گزارش، صبح روز دوشنبه دوم خردادماه، آقای ابراهیمی از بند زندانیان سیاسی زندان ارومیه به مکان نامعلومی منتقل شده بود.

روز سه‌شنبه چهارم آبان‌ماه ١٤٠٠ نیز، محی‌الدین ابراهیمی از بند زندانیان سیاسی زندان ارومیه به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل و پس از بازجویی در مورد مسائل داخلی زندان ارومیه روز پنج‌شنبه چهارم آذرماه همان سال به زندان بازگردانده شده بود.

شهریورماه ٩٩، حکم اعدام محی‌الدین ابراهیمی، زندانی سیاسی کُرد اهل روستای “آلکاوی” از توابع اشنویه در شعبه ١٩ دیوان عالی کشور در تهران تأیید شد.

این زندانی سیاسی در شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام “بغی و عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران” به اعدام محکوم و دیوان عالی کشور این حکم را عیناً تأیید کرد.

پرونده این زندانی سیاسی پس از تأیید حکم در دیوان عالی کشور به دادگاه محل سکونت وی ارجاع داده شده است.

این زندانی سیاسی برای دومین بار از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه به اعدام محکوم و روز شنبه بیست و هشتم دی‌ماه ٩٨ این زندانی سیاسی به مددکاری زندان مرکزی ارومیه احضار و این حکم به وی ابلاغ شده بود.

حکم اعدام این زندانی سیاسی اسفندماه سال ٩٧ در دیوان عالی کشور نقض و پرونده وی جهت رسیدگی مجدد به شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه ارجاع داده شده بود.

رسیدگی مجدد به پرونده این زندانی سیاسی در شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی “شیخلو” برگزار و وی به اتهام “بغی و عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف نظام” بار دیگر به اعدام محکوم شد.

این زندانی سیاسی دوازدهم آبان‌ماه سال ٩٦ در پی تیراندازی نیروهای نظامی حکومت ایران زخمی و سپس بازداشت شده بود.

این زندانی سیاسی کُرد پس از زخمی شدن به بیمارستانی در ارومیه منتقل و بدون تکمیل دوره درمان به بازداشتگاه اطلاعات سپاه سیدالشهدا ارومیه منتقل و به اتهام “همکاری و عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف نظام” مورد بازجویی و ضرب و شتم قرار گرفته بود.

بیست و نهم مردادماه سال ٩٧ جلسه محاکمه محی‌الدین ابراهیمی در شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی “شیخلو” بدون دسترسی به وکیل تعیینی برگزار و روز یکم مهرماه صدور حکم اعدام به اتهام “همکاری و عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف نظام” رسماً به او ابلاغ شده بود.

سال ٨٩ نیز این شهروند کُرد به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون” بازداشت و پس از گذراندن دوران محکومیت از زندان ارومیه آزاد شده بود.

همچنین سال ٩٦ برادر این زندانی سیاسی کُرد به نام “نورالدین ابراهیمی” بر اثر شلیک مستقیم نظامیان حکومتی در حین کاسبکاری جان خود را از دست داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل