زندان اوین؛ حسن سعیدی، فعال کارگری به اعتصاب غذای خود بصورت مشروط پایان خواهد داد

حسن سعیدی

حسن سعیدی، فعال کارگری، بصورت مشروط به اعتصاب غذای خود پایان خواهد داد. او در تماسی کوتاه که از بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات با نزدیکان خود اعلام کرد که در چهارمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود با توجه به موافقت مسئولان زندان اوین برای انتقال او به اندرزگاه ۴ زندان اوین به اعتصاب غذای خود پایان خواهد داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان ساسی و مدنی؛ سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، با انتشار گزارشی نوشت: روز پنجشنبه ۵ خرداد ماه ۱۴۰۱، حسن سعیدی، فعال کارگری و از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد پس از موافقت ضابط امنیتی با انتقال او به اندرزگاه ۴ زندان اوین به اعتصاب غذای خود پایان داد.

براساس این گزارش، حسن سعیدی، در تماس کوتاهی که از بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات با نزدیکان خود اعلام کرد که در چهارمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود با توجه به موافقت مسئولان زندان اوین برای انتقال او به اندرزگاه ۴ زندان اوین به اعتصاب غذای خود پایان خواهد داد.

لازم به ذکر است، حسن سعیدی، در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در پی یورش ماموران وزارت اطلاعات به منزل شخصی او پس از تفتیش منزل و ضبط برخی وسائل شخصی بازداشت و به سلول انفرادی در بند۲۰۹ این ارگان امنیتی واقع در زندان اوین منتقل شد و از تاریخ ۱ خرداد ماه در اعتراض به حبس او در سلول انفرادی اعتصاب غذا کرده بود.

حسن سعیدی، در تاریخ ۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۰، به همراه چند تن از اعضای سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به پلیس امنیت به نیابت از شعبه ۲ بازپرسی دادسرای زندان اوین احضار و پس از طی مراحل بازجویی به بازداشت و پرونده سازی شده بودند.‌

همچنین، از تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، رانندگان خطوط بی آر تی اتوبوسرانی شرکت واحد تهران، ضمن توقف انجام کار و برگزاری تجمع اعتراضی نسبت به بی تفاوتی مسئولان شرکت واحد و شهرداری تهران و پرداخت نشدن حق بیمه آنها بر طبق مصوبه شورایعالی کار اعتراض کردند.

این رانندگان در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، با افزایش وسعت اعتراض خود با تحصن در مقابل ساختمان مرکزی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران خواستار دیدار با زاکانی، شهردار تهران شدند.‌

لازم به ذکر است، این‌فعال سندیکایی، در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، در جریان تجمع اعتراضی که به مناسبت روز جهانی کارگر در مقابل ساختمان مجلس در تهران به همراه بیش از ۴۰ تن دیگر از فعالان کارگری بازداشت و پس از انتقال به سلول انفرادی در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات و طی‌ مراحل بازجوئی در تاریخ ۱۳ خرداد ماه ۱۳۹۸، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۳۳۰ میلیون تومان از زندان اوین آزاد شد.‌

با آغاز مراحل دادرسی، حسن سعیدی، در تاریخ ۲ شهریور ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری، از بابت《اتهامات اخلال در نظم عمومی》،‌ 《اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور》به ۵ سال حبس تعزیری و ممنوعیت استفاده از وسائل مخابراتی هوشمند از قبیل تلفن همراه به مدت ۲ سال و همچنین ممنوعیت عضویت در احزاب، گروه ها و دسته جات سیاسی و اجتماعی به مدت ۲ سال محکوم شده بود. این حکم در تاریخ ۸ دی ماه ۱۳۹۸، عینا در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران تائید شد.

در تاریخ ۵خرداد ماه ۱۳۹۹، اجرای حکم حبس تعزیری حسن سعیدی در راستای اجرای بخشنامه عفو و تخفیف مجازات حبس تعزیری محکومان کیفری لغو و این پرونده بسته شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل