اجرای احکام دادسرای اشنویه؛ عزیز قادرتاج، احضار، بازداشت و به زندان منتقل شد

عزیز قادرتاج

عزیز قادرتاج، پس از احضار به شعبه اجرای احکام دادسرای اشنویه بازداشت و به زندان این شهر منتقل شد. او پیش‌تر به اتهام عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف نظام، به تحمل ۲۷ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز پنجشنبه پنج خرداد ماه ۱۴۰۱، عزیز قادرتاج، شهروند ساکن روستای نرزیوه از توابع اشنویه، پس از احضار به شعبه اجرای احکام دادسرای این شهرستان برای سپری کردن دوران حبس تعزیزی خود بازداشت و به زندان اشنویه منتقل شد.

براساس این گزارش، عزیز قادرتاج، طی روزهای گذشته با دریافت ابلاغیه ای برای سپری کردن دوران حبس تعزیری خود احضار شده بود.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۹، عزیز قادرتاج، توسط ماموران امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی در ارومیه و طی مراحل بازجویی به زندان اشنویه منتقل و در تاریخ ۱۴ اسفند ماه ۱۳۹۹ با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

با آغاز مراحل دادرسی، عزیز قادرتاج، توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب اشنویه به ریاست قاضی رضایی محاکمه و با اتهام《عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف نظام》به تحمل سه سال حبس تعزیری محکوم و در تاریخ ۷ فروردین ماه ۱۴۰۱، این‌حکم به او ابلاغ شد.

پس از ابلاغ حکم با اعلام‌تسلیم به رای و کسر یک چهارم از مجموع حبس تعزیری عزیز قادر تاج به تحمل ۲۷ ماه حبس لازم به اجرا محکوم شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل