اجرای احکام دادسرای اشنویه؛ فرهاد معروفی، احضار، بازداشت و به زندان منتقل شد

فرهاد معروفی

فرهاد معروفی، پس از احضار به شعبه اجرای احکام دادسرای اشنویه برای تحمل حبس بازداشت شد. مصادیق اتهامات وارده به این شهروند عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف نظام عنوان شده است

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز پنجشنبه پنج خرداد ماه ۱۴۰۱، فرهاد معروفی، اهل روستای علی آباد از توابع اشنویه ، پس از احضار به شعبه اجرای احکام دادسرای اشنویه بازداشت و برای  سپری کردن دوران حبس تعزیری دو سال و سه ماه خود به زندان اشنویه منتقل شد.

بر اساس این گزارش، فرهاد معروفی، در تاریخ ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی در ارومیه و طی‌ مراحل بازجوئی به زندان اشنویه منتقل و در تاریخ ۲ شهریور ماه ۱۴۰۰، با تودیع وثیقه آزاد شد.

با آغاز مراحل دادرسی، فرهاد معروفی، توسط شعبه یک دادگاه انقلاب اشنویه به ریاست قاضی رضایی با اتهام《عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف نظام》محاکمه و به تحمل سه سال حبس تعزیری محکوم شد.

پس از ابلاغ حکم در تاریخ ۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ و اعلام‌ تسلیم به رای و کاهش ۱ چهارم از مجموع این‌حکم فرهاد معروفی به تحمل ۲ سال و ۳ ماه حبس تعزیری لازم به اجرا محکوم شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل