ناگفته‌های وکلای احمدرضا جلالی؛ گزارشی از جزئیات پرونده‌ی وی از زبان وکلایش

محمدحسین ساکت، هلاله موسویان و عمادالدین باقی

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ سرویس سیاسی انصاف نیوز وابسته به جمهوری اسلامی، سوم خرداد1401 در مصاحبه ای با حضور وکلای احمدرضا جلالی، محمدحسین ساکت، هلاله موسویان و همچنین عمادالدین باقی، نویسنده، کنشگر و پژوهشگر دین و حقوق بشر، به بررسی جزئیات پرونده‌ی وی پرداخت.

احمدرضا جلالی، پژوهشگر و دوتابعیتی ایرانی_سوئدی، با اتهام “افساد فی‌الارض” از طریق جاسوسی روبرو شده و حالا سال‌هاست که محکوم به اعدام است.

محمدحسین ساکت، وکیل احمدرضا جلالی با اشاره به پروند جلالی گفت: در لایحه دراز دامنی که همراه مستندات اثبات کردم که اتهامات و گناهانی که به ایشان نسبت می‌دهند، درست نیست.

او در ارتباط با پخش اعتراف اجباری احمد رضا جلالی، در تلویزیون و ارتباطی که به او در باره اسرائیل نسبت دادند، گفت: هر جایی که آن اقرار را کرده باشد و زیر هر شرایطی اگر ایشان اقرار کرده باشد برابر نص صریح ماده ۳۶۰ آیین دادرسی کیفری، برابر ماده ۱۶۹ قانون مجازات اسلامی و تبصره ۲ ماده ۱۱۹ آیین دادرسی مدنی و تبصره ۲ ماده ۲۱۸ قانون مجازات اسلامی اقرار زیر شکنجه، شوخی و فشار و… اصلا پذیرفته نیست و باید در دادگاه و نزد قاضی دادگاه باشد که هیچ کدام انجام نشده است.

هلاله موسویان دیگر وکیل احمدرضا جلالی نیزدر تشریح اشکالات حقوقی پرونده وی، گفت: برفرض که از دلایل و مستندات چشم پوشی شود، اتهام و جرم ایشان جاسوسی است، حداکثر و شدیدترین حالت مجازات جاسوسی ۱۰ سال حبس است نه اعدام.

عمادالدین باقی، تاریخدان، فعال حقوق بشر، زندانی سیاسی سابق و روزنامه‌نگار نیز گفت: آیا می‌شود برای جاسوسی حکم اعدام داد؟

افساد فی‌الارض منحصرا در مورد جرایم نسل‌کشی است. در قرآن آمده است : هیچ نفسی را نباید کشت. چه کشتن قانونی چه اینکه کسی مرتکب جرم قتل شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل