فرزند علیرضا جلیلیان پناهجوی محبوس در اردوگاه ترکیه: پدر من بی‌گناه است، او را نجات دهید

علیرضا جلیلیان و دخترش

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ گزارش ویدیویی از یاری خواستن، دختر خردسال، علیرضا جلیلیان، پناهجویی که در کمپ آیدین ترکیه جهت بازگرداندن به ایران در بازداشت به سر می‌برد، منتشر کرد.

دختر خردسال علیرضا در این پیام تصویری از جامعه حقوق بشر کمک می خواهد و با بیان اینکه پدر وی بی‌گناه است، می‌گوید: دلتنگ پدرم هستم، آرزو دارم او را ببینم، لطفا به من کمک کنید، حتی برای یک بارهم که شده پدرم را ببینم.

مادر علیرضا جلیلیان نیز پیشتر در پیامی ویدئویی گفته بود: از فعالان و نهاد‌های حقوق بشری درخواست کرده بود با حمایت از فرزندش از دیپورت وی به ایران ممانعت کنند.

علیرضاجلیلیان به مدت بیش از ۹ ماه در اردوگاه اخراجی‌ها در آیدین ترکیه محبوس است و در اثر پرونده‌سازی مقامات انتظامی و امنیتی ایران، با اتهام آنچه که در مجامع قانونی اثبات نشده، “قتل رئیس پلیس” یکی از شهرهای غربی کشور را به او نسبت دادند.

علیرضا جلیلیان بیش از یکسال نمی تواند داخل کمپ آیدین ترکیه باشد و جمهوری اسلامی بدنبال دستگیری و بازگرداندن وی به ایران و اعدام اوست.

مقامات قضایی جمهوری اسلامی ایران مدعی اند که علیرضا جلیلیان پناهجوی ساکن شهر دنیزلی ترکیه درقتل  کوروش حاجی مرادی رئیس پلیس آگاهی شهرستان اسلام آباد غرب که در شامگاه یکشنبه ۵ خرداد ۹۸ اتفاق افتاده بود، مشارکت داشته است. آن ها خواهان استرداد او به ایران شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل