نشر اکاذیب؛ تشکیل پرونده قضایی بر علیه محمدرضا محبوب فر

محمدرضا محبوب فر

محمدرضا محبوب فر، عضو انجمن علمی آموزش بهداشت  و ارتقای سلامت، پرونده قضایی تشکیل شد. مصادیق اتهامات وارده به این شهروند نشراکاذیب، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ آنا، روز شنبه هفت خرداد ماه ۱۴۰۱، در گزارشی نوشت: محمدرضا محبوب فر، کارشناس و پژوهشگر حوزه برنامه ریزی توسعه و آسیب‌های اجتماعی، با توجه به اعلام آمار در خصوص نوزادان رها شده توسط والدین با پرونده سازی از سوی قوه قضائیه مواجه شد.

براساس این گزارش اتهام ذکر شده بر علیه محمدرضا محبوب فر، «نشر اکاذیب» عنوان شده است.

لازم به ذکر است، این کارشناس و پژوهشگر حوزه برنامه ریزی توسعه و آسیب‌های اجتماعی در تاریخ شش خرداد ماه ۱۴۰۱، در گفتگو با سایت رویداد ۲۴، از تعداد ۲۰۰۰ هزار تا ۲۵۰۰ جنین نوزاد سقط  یا متولد و رها شده در ایران  خبر داد و اعلام کرده بود این آمار براساس اعلام مراکز بهداشتی، مددکاران اجتماعی در اختیار این پژوهشگر آسیب‌های اجتماعی قرار گرفته است.

محبوب‌فر، ضمن‌ اعلام این خبر تشریح کرده بود که روزانه بین دو هزار تا دو هزار و ۵۰۰ مورد جنین نوزاد سقط یا متولد و رها می‌شوند، که این آمار به شدت تکان‌دهنده و ناشی از سیاست‌های مصوب جاری کشور برای افزایش جمعیت جوان کشور است.

لازم به ذکر است، در تاریخ چهار خرداد ماه ۱۴۰۱، یک نوزاد رها شده در قسمت فضای سبز پارک ولیعصر شهرستان دزفول از توابع استان خوزستان توسط شهروندان کشف شد.

همچنین، در تاریخ سه خرداد ماه ۱۴۰۱، نوزاد پسر تازه متولد شده ای در یک سطل زباله دانی اطراف بیمارستان امیرالمومنین نازی آباد واقع در جنوب تهران کشف شد.

در تاریخ پنج خردادماه ۱۴۰۱، یک نوزاد دختر تازه متولد شده که در محدوده خیابان ونک در مقابل شیرخوارگاه آمنه رها شده بود پس از طی مراحل قضایی به این شیرخوارگاه منتقل شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل