زندان عادل آباد شیراز؛ محبوبه رضایی به صورت مشروط آزاد شد

محبوبه رضایی

محبوبه رضایی، زندانی سیاسی به صورت زودهنگام از زندان عادل آباد شیراز آزاد شد. وی در مهر ماه سال گذشته از زندان بوشهر به این زندان تبعید شده بود. مصادیق اتهامات خانم رضایی، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، عضویت در یکی از گروه‌های معاند نظام، توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ محبوبه رضایی، زندانی سیاسی ساکن شهرستان برزاجان، از زندان عادل آباد شیراز آزاد شد.

آزادی خانم رضایی به صورت مشروط صورت گرفته است. او مهرماه سال گذشته از زندان بوشهر به زندان عادل آباد شیراز تبعید شده بود.

بر اساس این گزارش، محبوبه رضایی در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۹۶ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

وی در شعبه یک دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی سیدمحمود ساداتی محاکمه و از بابت اتهامات اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، عضویت در یکی از گروه‌های معاند نظام، توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام، مجموعا به ۱۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.

بر اساس حکم صادره با اعمال ماده ۱۳۴ مدت پنج سال از این حبس به عنوان مجازات اشد برای وی قابل اجرا بود. این محکومیت در مرحله تجدیدنظر توسط شعبه ۱۷ دادگاه تجدیدنظر استان فارس به دو سال و شش ماه زندان تقلیل یافت.

خانم رضایی نهایتا در تاریخ ۳۰ دیماه ۹۹ بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان بوشهر منتقل شد. این زندانی سیاسی تیرماه امسال به همراه سپیده قلیان توسط زندانیان متهم به جرائم خشن در مقابل مسئولان زندان به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل