رسول بداقی با پایان مراحل بازجویی جهت تحمل محکومیت حبس راهی زندان اوین شد

رسول بداقی

رسول بداقی، فعال صنفی فرهنگیان، پس از اتمام بازجویی ها به بند عمومی زندان اوین منتقل شد. او پیش تر به مصادیق اتهاماتی همچون اجتماع و تبانی و فعالیت های تبلیغی علیه نظام، به چهار سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز پنجشنبه ۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۱، رسول بداقی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان، پس از اتمام مراحل بازجویی در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات به بند عمومی در زندان اوین منتقل شد. این فعال صنفی فرهنگیان اخیرا به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده که با اعمال تجمیع جرائم چهار سال آن لازم به اجرا است.‌

لازم به ذکر است، در تاریخ ۱۱ خرداد ماه ۱۴۰۱، شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران حکم صادره در مرحله بدوی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران بر علیه رسول بداقی را عینا تائید و این حکم به رامین صفرنیا وکیل مدافع او ابلاغ شد و برهمین اساس رسول بداقی به اتهام《اجتماع وتبانی》به چهار سال حبس تعزیری و《فعالیت های تبلیغی علیه نظام》به یک سال حبس تعزیزی و همچنین منع خروج از کشور و منع اقامت در تهران و سایر استان های هم جوار با تهران به مدت ۲سال محکوم شد.

با اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی اجرای ۴ سال حبس تعزیری برای رسول بداقی لازم به اجرا است.‌

در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، رسول بداقی، از بابت پرونده ای جدید در پی یورش ماموران امنیتی به منزل شخصی او بازداشت و جهت بازجوئی به سلول انفرادی در بند۲۰۹ وزارت اطلاعات منتقل شد.

رسول بداقی، در مرحله بدوی در پرونده قضایی خود در تاریخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری در مجموع به تحمل ۵ سال حبس تعزیری، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال محرومیت از اقامت در تهران و کلیه استان‌های همجوار محکوم شد.

این فعال صنفی فرهنگیان، در تاریخ ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری محاکمه شده بود.‌

رسول بداقی، پیشتر با دریافت ابلاغیه ای کتبی به این جلسه دادرسی احضار شده بود.

همچنین، شعبه ۲ بازپرسی دادسرای زندان اوین، در تاریخ ۷ بهمن ماه ۱۴۰۰، با ارسال ابلاغیه ای کتبی، رسول بداقی را برای حضور در جلسه بازپرسی و تفهیم اتهام‌ فراخوانده بود.‌

رسول بداقی، در تاریخ ۲۰آذر ماه ۱۴۰۰، توسط ماموران وزارت اطلاعات در منزل شخصی خود در اسلامشهر، بازداشت و پس از انتقال به سلول انفرادی در بند ۲۰۹ زندان اوین و طی مراحل بازجوئی، در تاریخ ۳۰ آذرماه ۱۴۰۰، با تودیع وثیقه آزاد شد.

ماموران امنیتی در زمان بازداشت رسول بداقی، گوشی تلفن همراه این فعال صنفی فرهنگیان و همسرش را ضبط کرده بودن

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل