فاتح مجیدی زندانی محبوس در زندان بانه در اعتراض به تداوم بازداشت، وارد چهارمین هفته از اعتصاب خود شد

فاتح مجیدی، که وارد چهارمین هفقته از اعتصاب غذای خود شده است. هنوز به خواسته های به حق خود نشده، او در اعتراض به تداوم بازداشت و بلاتکلیفی خود دست به اعتصاب غذا زده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ فاتح مجیدی، فعال مدنی و کارگری کُرد اهل بانه که از تاریخ شش اردیبهشت در بازداشت نیروهای امنیتی به سر می‌برد، وارد چهارمین هفته از اعتصاب غذای خود شد.

یک منبع مطلع در اینباره گفته است: فاتح مجیدی از تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه در اعتراض به ادامه بازداشت خود و عدم سترسی به خدمات درمانی دست به اعتصاب غذا زده است. وی از زمان بازداشت تنها یک تماس کوتاه تلفنی با خانواده داشته و از حق ملاقات با خانواده و داشتن وکیل تعیینی محروم است.

به گفته این منبع، این فعال کارگری از ناراحتی شدید قلب و نارسایی کلیه رنج می‌برد. وی در این مدت یک بار با دست‌بند و پابند از یک بازداشتگاه امنیتی در شهر بانه به بیمارستان صلاح‌الدین ایوبی این شهر منتقل و بدون رسیدگی پزشکی لازم مجددا به بازداشتگاه بازگرداننده شده است. این فعال کارگری از ابزار پزشکی «ضربان‌ساز مصنوعی قلب» استفاده می‌کند و حیات او به آن وابسته است.

فاتح مجیدی، صبح روز ۶ اردیبهشت ماه به همراه شش فعال دیگر کارگری و مدنی به نام‌های نیشمان رحمتی، پروین عبدالله‌پور، حسن عزتی، سعید محمدی، عمر سلیمانی و افشین رحیمی توسط نیروهای امنیتی در شهر بانه بازداشت شدند.

فاتح مجیدی، معلم اخراجی و فعال مدنی و سیاسی که ۶۴ سال سن دارد در گذشته هم سابقه بازداشت، حبس و احضارهای مکرر داشته است. او بعد از انقلاب و از سال ۱۳۵۸ به مدت ۸ سال به اتهام هواداری از سازمان کومله زندانی بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل