دادگاه تجدیدنظر؛ سه شهروند مسیحی به حبس، جزای نقدی و محرومیت های اجتماعی محکوم شدند

انوشاوان آودیان، عباس سوری و مریم محمدی

محکومیت انوشاوان آودیان، شهروند مسیحی و عباس سوری و مریم محمدی دو نوکیش مسیحی در دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد. پیشتر انوشاوان آودیان در دادگاه بدوی به تحمل ۱۰ سال حبس، پرداخت جزای نقدی و محرومیت از حقوق اجتماعی، عباس سوری و مریم محمدی به پرداخت ۵۰ میلیون تومان جزای نقدی و محرومیت های اجتماعی محکوم شده بودند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ ماده ۱۸، در گزارشی نوشت: محکومیت انوشاوان آودیان، شهروند مسیحی و عباس سوری و مریم محمدی دو نوکیش مسیحی به تایید دادگاه تجدیدنظر رسید.

بر اساس این حکم که توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران در روز یکشنبه هشت خردادماه، به این شهروندان ابلاغ شده‌ است، انوشاوان آودیان به تحمل ۱۰ سال حبس و محرومیت از حقوق اجتماعی به مدت ۱۰ سال و همچنین پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

همچنین عباس سوری و مریم محمدی نیز به مدت ۱۰ سال محرومیت از حقوق اجتماعی و پرداخت جزای نقدی درجه ۵ در حق صندوق دولت به ارزش ۵۰ میلیون تومان، منع عضویت در گروه ها و دستجات سیاسی، منع خروج از کشور و ثبت حضور به صورت فصلی در دفتر نظارت و پیگیری ضابطین پرونده و منع اقامت در استان تهران و استان های همجوار آن به مدت دو سال محکوم شدند.

اتهام مطروحه علیه این شهروندان “تشکیل و اداره جمعیت تحت عنوان کلیسای خانگی مسیحیت تبشیری صهیونیستی با هدف برهم زدن امنیت کشور” و “نگهداری تجهیزات دریافت از ماهواره” عنوان شده است.

این شهروندان پیشتر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران محکوم شده بودند.

پیشتر ایمان سلیمانی وکیل مدافع عباس محمدی و انوشاوان آودیان در این خصوص به هرانا گفته بود: “این حکم در حالی صادر شده که هیچگونه توجهی به دفاعیات صورت نگرفته و نادیده انگاشته شده است. با نگاهی به رای صادره متوجه خواهیم شد آنچه در گردش کار ضابطین آمده عیناً به عنوان رای صادر شده است.”

پیش از این کیفرخواست انوشاوان آودیان و عباس سوری توسط شعبه ۳ بازپرسی دادسرای امنیت اوین صادر شده بود.

لازم به اشاره است علیرغم اینکه طبق قانون مسیحیان به عنوان یک اقلیت دینی به رسمیت شناخته می‌شوند، با این حال دستگاه‌های امنیتی مسئله‌ی گرویدن مسلمانان به مسیحیت را با حساسیت خاصی دنبال می‌کنند و برخورد قهرآمیزی با فعالان این عرصه دارند.

برخورد با نوکیشان مسیحی در ایران در حالی صورت می گیرد که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل