زندان مرکزی سنندج؛ شعبان محمدی و مسعود نیکخواه دو عضو انجمن صنفی معلمان مریوان به اوین منتقل شدند

شعبان محمدی و مسعود نیکخواه

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، از انتقال شعبان محمدی و مسعود نیکخواه دو عضو انجمن صنفی معلمان مریوان، به زندان اوین خبر داد.

بر اساس این گزارش، آقای محمدی و نیکخواه، طی تماسی با خانواده‌هایشان اعلام کرده‌اند که به زندان اوین منتقل گردیده‌اند. نکته‌ی قابل تامل این‌جاست که مسعود نیکخواه را وادار کرده‌اند که با زبان فارسی با همسرش صحبت کند.

این انتقال در راستای پروژه سازی‌های کذایی صدا و سیما و سناریو سازی‌هایی است که جامعه معلمان مراتب اعتراض خود را به آن ابراز داشته‌اند.

شورای هماهنگی ضمن محکوم کردن این شیوه‌های غیر قانونی، حمایت خود را از این معلمان صادق که دو دهه در راستای کنشگری صنفی و آموزش رایگان همه مضایق را به جان خریده اند، اعلام می‌دارد و خواهان برگزاری شرایط عادلانه دادگاه آنهاست. بی تردید در دادگاهی صالحه، حکم برائت این معلمان شریف صادر خواهد شد.

قابل توجه است که هنوز از وضعیت اسکندر لطفی و شرایطش خبری در دست نیست. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران ضمن ابراز نگرانی شدید از وضعیت سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، مسئولیت مستقیم هرگونه اتفاق ناگوار درباره او را متوجه نیروهای امنیتی و دستگاه قضایی می‌داند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل