استان زنجان؛ اکبر ابولزاده، فعال مدنی، توسط نیروهای امنیتی در اهر از بازداشت شد

اکبر ابولزاده

ماموران امنیتی در شهرستان اهر از توابع استان زنجان، اکبر ابولزاده را بازداشت کردند. سارا خداکرمی، همسر اکبر ابولزاده، با انتشار متنی در صفحه شخصی خود ضمن اعلام این خبر نوشت:”احتمال می رود علت بازداشت همسرم  با حکم ۱۰ ماه حبس تعزیری او همراه باشد.”

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز سه شنبه ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۱، اکبر ابولزاده، فعال مدنی، ساکن شهرستان اهر از توابع استان زنجان، توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

بر اساس این گزارش، سارا خداکرمی، همسر اکبر ابولزاده با انتشار متنی در صفحه شخصی خود ضمن اعلام این خبر نوشت:”احتمال می رود علت بازداشت اکبر ابول زاده با حکم ۱۰ ماه حبس تعزیری به اتهام شرکت در سلسله اعتراضات خیابانی به برنامه تلویزیونی فتیله در آبان ماه ۱۳۹۴ مربوط باشد.”

لازم به ذکر است، این فعال ملی مدنی، ۱۸ مرداد ماه ۱۳۹۶، توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب شهرستان اهر به همراه ۳۴ تن دیگر از فعالان ملی مدنی ساکن این شهرستان با اتهامات《فعالیت تبلیغی علیه نظام》و《عضویت در احزاب مخالف نظام》به ریاست قاضی باقرپور محاکمه و به تحمل ۱۰ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

اکبر ابولزاده، در تاریخ ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۴، به دلیل شرکت در تجمعات اعتراضی علیه برنامه تلویزیونی فیتیله، توسط ماموران امنیتی در شهرستان اهر بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه و طی‌ مراحل بازجوئی با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

همچنین در تاریخ ۲ اسفند ماه ۱۳۹۲ هم‌اکبر ابولزاده، همزمان با روز جهانی زبان مادری به علت برگزاری مراسمی مرتبط با این روز در پی یورش ماموران امنیتی به منزل شخصی او به همراه چند تن از فعالان ملی مدنی دیگر توام با ضرب و شتم بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهر منتقل شده بود.‌

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل