دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان؛ حکم صادره علیه میثم کاظمی، در دادگاه بدوی عینا تایید شد

دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان حکم صادره بدوی بر علیه میثم کاظمی را عینا تائید کرد. او در دادگاه بدوی توسط  شعبه یک دادگاه انقلاب شهرستان بهبهان، به تحمل ۲۲ ماه حبس تعزیری که از مجموع این حکم مدت هفت ماه و ۱۵ روز آن بصورت تعلیقی در آمده است، محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، میثم کاظمی، شهروند ساکن ماهشهر از توابع استان خوزستان، توسط شعبه دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان به تحمل یک سال و ۱۰ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

بر اساس این گزارش، با اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی، تحمل اشد مجازات یعنی یک سال وسه ماه حبس تعزیری برای میثم‌کاظمی لازم به اجرا شد.

براساس دادنامه صادره توسط شعبه دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان؛ میثم کاظمی، به اتهامات《توهین به رهبری》و《فعالیت تبلیغی علیه نظام به نفع گروههای معاند نظام》در مجموع به تحمل ۲۲ ماه حبس تعزیری که از مجموع این حکم مدت هفت ماه و ۱۵ روز آن بصورت تعلیقی در آمده است.

در تاریخ ۳ اسفند ماه ۱۴۰۰، شعبه ۱ دادگاه انقلاب شهرستان بهبهان، میثم کاظمی را به اتهام《فعالیت تبلیغی علیه نظام به نفع گروه‌های مختلف نظام》به تحمل ۱۵ ماه حبس تعزیری و به اتهام《توهین به رهبری》هم به تحمل ۷ ماه و ۱۵ روز حبس تعلیقی محکوم کرده بود.‌

جلسه دادگاه رسیدگی به میثم کاظمی، در مرحله بدوی در تاریخ ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۰، در شعبه ۱ دادگاه انقلاب بهبهان بصورت ویدئو کنفرانس، برگزار شده بود.

در تاریخ ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۰، میثم کاظمی، پس از احضار به شعبه ۴ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بهبهان به ریاست کاظم طیب و طی مراحل بازپرسی و تفهیم اتهام بازداشت و به زندان این شهرستان منتقل شده بود.

میثم کاظمی پیشتر هم به شعبه ۴ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بهبهان احضار و پس از تفهیم اتهاماتی مرتبط با انتشار مطالبی در خصوص بازداشت شدگان اعتراضات ۲۶ تیر ماه ۱۳۹۹، پس از بازداشت در تاریخ ۲۹ آذر ماه ۱۴۰۰، به از زندان بهبهان به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز منتقل و در تاریخ ۱۲ دی ماه ۱۴۰۰، پس از اتمام مراحل بازجویی به زندان بهبهان منتقل شد.

میثم کاظمی، در تاریخ ۱۹ دی ماه ۱۴۰۰، در جلسه بازپرسی کا بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شده بود با اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به رهبری و عضویت در گروههای مخالف نظام، تفهیم اتهام و در تاریخ ۱۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۰، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان بطور موقت و تا زمان ابلاغ حکم قطعی آزاد شد.‌

در حالی که شهروندان از اوضاع وخیم اقتصادی و سرکوب و خفقان و نقض گسترده حقوق بشر در ایران ناراضی هستند در تاریخ ۲۶ تیر ماه ۱۳۹۹، تجمعات اعتراضی مسالمت آمیزی در میدان بانک ملی شهرستان بهبهان برگزار کردند. محمد عزیزی, رئیس پلیس امنیت بهبهان ضمن اغتشاش گر خواندن این شهروندان مطالبه گری آنها را شعارهای هنجارشکنانه خواند و در ادامه ادعا کرده بود:”افراد و گروه‌های معاند در شرایط حساس کنونی قصد تحریک مردم و ضربه زدن به نظام را دارند.”

در جریان شکل گیری تجمعات اعتراضی مردمی در برخی شهرهای کشور، نیروهای امنیتی و نظامی با حضور در میادین اصلی شهرها سعی در متفرق کردن مردم و جلوگیری از برگزاری تجمعات اعتراضی کردند. در بلوار امامت مشهد و برخی خیابان‌های تهران، تبریز، ارومیه و شیراز حضور پرتعداد نیروهای نظامی و جو شدید امنیتی شدید گزارش شده بود و این محیط امنیتی امروز جمعه هم در این شهرها و برخی دیگر از شهرها ادامه داشت.

تجمع اعتراضی در شهرستان بهبهان در حالی برگزار شده بود که شهروندان معترض با تجمع در میدان بانک ملی این شهرستان که پیش از این هم در جریان اعتراضات آبان ۱۳۹۸ محلی برای درگیری های شدیدی بین نیروهای امنیتی و شهروندان بود با کف زدن و سر دادن شعارهای اعتراضی از قبیل توپ تانک فشفشه, آخوند باید گم بشه و یا نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران این تجمعات اعتراضی را اداره کردند و نارضایتی خود را از اوضاع حال حاضر حاکم بر کشور نشان دادند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل