زندان اوین؛ رضا مهرگان، از خدمات پزشکی محروم شد

رضا مهرگان، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین که از زدن دستبند و پابند از امتناع کرد از حق درمان محروم شد.‌ این زندانی سیاسی در حال سپری کردن محکومیت پنج سال حبس تعزیری خود می باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیای و مدنی؛ روز جمعه ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۱، رضا مهرگان، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، در پی بیماری نوسان فشارخون و عدم اعزام به مرکز درمانی به علت امتناع او از زدن دستبند دستبند پابند از حق درمان محروم شده است.

بر اساس این گزارش، این زندانی سیاسی با توجه به سابقه سکته مغزی در وضعیت وخیم جسمی قرار گرفته است.‌ رضا مهرگان، در حال تحمل حبس تعزیری پنج ساله خود است.

یک منبع مطلع در اینباره گفت:”رضا مهرگان در پی بیماری نوسان فشارخون و وخامت وضعیت جسمی از درمان محروم است و در تاریخ ۱۹ خرداد ماه با توجه به اجبار مسئولان زندان برای زدن دستبند و پابند و مخالفت او با این نوع رفتار مسئولان از اعزام او به بیمارستان ممانعت بعمل آمد.”

لازم به ذکر است، رضا مهرگان، در تاریخ ۵ اسفند ماه ۱۴۰۰، پس از تودیع قرار وثیقه تا زمان‌ اعلام نتیجه درخواست آزادی مشروط به مرخصی اعزام شد و در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، پس از مخالفت با درخواست آزادی مشروط برای تحمل ادامه حبس به زندان بازگشت.

این فعال مدنی، پیشتر هم در تاریخ ۱۶ مرداد ماه ۱۴۰۰، پس از تودیع وثیقه برای انجام کارهای درمانی خود از قبیل بیماری قلبی، فشارخون و سایر امور درمانی به مرخصی ۵ روزه اعزام و در تاریخ ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۰، به زندان بازگشت.

رضا مهرگان، در تاریخ ۱۸ اسفند ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران، به ریاست احمد زرگر و مستشار شعبه خسرو خلیلی و مهد برجی، از بابت اتهامات《اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی》به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم و به اتهام《تبلیغ علیه نظام》هم به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و از اتهام 《اخلال در نظم و آسایش عمومی》تبرئه شد. با اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی « تجمیع جرائم » مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری برای رضا مهرگان اجرائی شد.

این زندانی سیاسی، در تاریخ ۲۳ دی ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری، از بابت اتهامات《اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی》،《تبلیغ علیه نظام》و《اخلال در نظم و آسایش عمومی》محاکمه و در مجموع به تحمل ۷ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق و بعنوان مجازات تکمیلی هم ۲ سال تبعید به روستای جعفرآباد، از توابع شهرستان آرین واقع در استان خراسان جنوبی محکوم شد.

رضا مهرگان، در تاریخ ۶ شهریور ماه ۱۳۹۸، توسط ماموران وزارت اطلاعات در یکی از روستاهای شهرستان رامسر، بازداشت و به بند ۲۰۹ این ارگان امنیتی واقع در زندان اوین منتقل و پس از تحمل چند ماه بازجوئی و بازپرسی درحالی که از حق دسترسی به وکیل و سایر حقوق شهروندی یک متهم محروم مانده بود به اندرزگاه ۴ زندان اوین منتقل شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل