اعدام دو زندانی به اتهام «مواد مخدر» در زندان ارومیه

اعدام

دو زندانی به‌نام‌های قلیچ شکوهی و وحید بهمرام که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند، در زندان مرکزی ارومیه به اجرا درآمد. از سرنوشت زندانی سوم تا لحظه تنظیم این خبر اطلاعی به‌دست نیامده.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ سازمان حقوق بشر ایران، صبح روز جاری، جمعه ۲۰ خرداد ماه 1401، در گزارشی نوشت: حکم اعدام دست‌کم دو مرد در زندان مرکزی ارومیه به اجرا درآمد.

بر اساس این گزارش، این دو زندانی که هویتشان قلیچ شکوهی و وحید بهمرام، هر دو اهل ارومیه احراز شده، با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند.

یک منبع مطلع درخصوص اعدام قلیچ شکوهی و وحید بهمرام به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «این دو زندانی که هم‌پرونده بودند، حمل هرگونه مواد مخدری را انکار می‌کردند. اتهام حمل ۱۲۰ کیلوگرم مواد مخدر را به ایشان نسیت داده بودند. اما دو بار حکم آنها در تجدید نظر نقض خورده بود».

به همراه این دو زندانی، یک زندانی محکوم به اعدام دیگر به‌نام محمدرضا قربان‌زاده نیز به پای چوبه دار منتقل شده بود که تا لحظه تنظیم این خبر از سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست.

اعدام این دو زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

بر اساس گزارش‌های جمع‌آوری شده از سوی سازمان حقوق بشر ایران، در سال ۲۰۲۰ تعداد ۲۵ نفر با اتهامات مربوط به مواد مخدر اعدام شده بودند. این در حالیست که اعدام این دست از زندانیان در سال ۲۰۲۱ رشد چشمگیری داشت و به ۱۲۶ تن رسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل