اعدام دو زندانی به اتهام «مواد مخدر» در زندان مرکزی زنجان

اعدام

حکم دو زندانی به‌نام‌های تورج کشاورز و علی سمندرنژاد، که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند، در زندان مرکزی زنجان به اجرا درآمد. دو زندانی دیگر در این زندان در سلول انفرادی در انتظار اجرای حکم به‌سر میبرند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ سازمان حقوق بشر ایران، در گزارشی که صبح روز شنبه، ۲۱ خرداد ماه 1401، منتشر کرده است نوشت: حکم اعدام دو مرد در زندان مرکزی زنجان به اجرا درآمد.

بر اساس این گزارش، این دو زندانی که هویتشان تورج کشاورز، اهل همدان و علی سمندرنژاد، ۴۵ ساله و اهل هشترود احراز شده، با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند.

یک منبع مطلع درخصوص جزییات اعدام این دو زندانی به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «تورج کشاورز دارای دو فرزدند بود و از چهار سال پیش در زندان بود. او قبل از زندان راننده کامیون بوده. علی سمندرنژاد نیز از چهار سال پیش به اتهام حمل ۱۱۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه در زندان بود».

اعدام این دو زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

همچنین دو زندانی دیگر در این زندان که با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس محکوم شده‌اند طی روزهای گذشته به سلول انفرادی منتقل شده‌اند و در انتظار اجرای حکم به‌سر میبرند.

بر اساس گزارش‌های جمع‌آوری شده از سوی سازمان حقوق بشر ایران، در سال ۲۰۲۰ تعداد ۲۵ نفر با اتهامات مربوط به مواد مخدر اعدام شده بودند. این در حالیست که اعدام این دست از زندانیان در سال ۲۰۲۱ رشد چشمگیری داشت و به ۱۲۶ تن رسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل