تداوم بازداشت و بلاتکلیفی رضا سلمان زاده، با گذشت بیش از یکماه در بازداشتگاه 209 وزارت اطلاعات

رضا سلمان زاده، علیرغم‌گذشت بیش به یک ماه بطور بلاتکلیف در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات بسر می‌برد.‌ این زندانی سیاسی سابق پیش‌تر در پی هجو به منزل شخصی خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

به گزار ش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ رضا سلمان زاده، از زندانیان پیشین سیاسی و پدر مهدی سلمان زاده، علیرغم گذشت بیش از یک ماه از تاریخ بازداشت بطور بلاتکلیف در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات واقع در زندان اوین بسر می‌برد.

یک منبع مطلع در اینباره گفت :”علیرغم پیگیری‌های مکرر علی شریف زاده اردکانی، وکیل مدافع رضا سلمان زاده و مراجعات او به شعبه بازپرسی دادسرای زندان اوین پاسخ مشخصی به او داده نشده و آقای سلمان زاده که دادخواه خون فرزندش هست در بند ۲۰۹ بطور بلاتکلیف مانده و این درحالی است که رضا سلمان زاده، به علت جان باختن فرزندش با مشکلات روحی جدی مواجه است.”

لازم به ذکر است، در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، ماموران وزارت اطلاعات با یورش به منزل شخصی رضا سلمان زاده، پس از تفتیش منزل و ضبط برخی وسائل شخصی او را بازداشت کردند.

رضا سلمان زاده، از لحظه بازداشت از حق دسترسی به وکیل و سایر حقوق شهروندی یک متهم محروم است.

مهدی سلمان زاده، فرزند: رضا، از جانباختگان اعتراضات دی ماه ۱۳۹۸ است که در جریان اعتراضات مذکور در پی شلیک مستقیم نیروهای امنیتی جان باخت.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل