مخالفت با آزادی مشروط، گزارشی از آخرین وضعیت مسعود مسعودی، زندانی سیاسی محبوس در زندان شیبان‌ اهواز

ممانعت از آزادی

مسعود مسعودی، زندانی سیاسی محبوس در بند پنج زندان شیبان اهواز، از حق استفاده از آزادی مشروط محروم شده او در حال تحمل دوران حبس تعزیری 12 ساله خود در این زندان است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز سه شنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۱، مسعود مسعودی، زندانی سیاسی محبوس در بند پنج زندان شیبان اهواز، علیرغم‌ ابتلا به بیماری نوسان فشارخون از حق استفاده از آزادی مشروط محروم و در حال تحمل دوران حبس تعزیری ۱۲ ساله خود است.

براساس این گزارش، در حالی که ابتدا مجموع حبس تعزیری لازم به اجرای او ۱۰ سال بوده اما با توجه به اتمام دوران حبس به علت عدم اجرای ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی مسعود مسعودی باید ۲ سال دیگر را در زندان شیبان اهواز به اتهام «توهین به رهبری» سپری کند.

لازم به ذکر است، مسعود مسعودی، در سال ۱۳۹۰، در شهرستان مسجدسلیمان از توابع استان خوزستان بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز و طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام به زندان شیبان اهواز منتقل شد.‌

با آغاز مراحل دادرسی، مسعود مسعودی با اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «اقدام علیه امنیت ملی از طریق هواداری از سازمان مجاهدین خلق» و «تشکیل گروه و دسته به قصد برهم زدن امنیت کشور» توسط دادگاه انقلاب اهواز محاکمه و به تحمل ۲۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

با اعلام اعتراض و ارجاع پرونده مسعود مسعودی به شعبه دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان، این فعال سیاسی با تبرئه از اتهام《تشکیل گروه و دسته به قصد برهم زدن امنیت کشور》در مجموع به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد.

همچنین در جریان اعتراضات گسترده ۱۴ فروردین ماه سال ۱۳۹۹ زندانیان محبوس در زندان شیبان اهواز، مسعود مسعودی از ناحیه پا با گلوله های ساچمه ای هدف قرار گرفت و توسط ماموران گارد زندان به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

مسعود مسعودی، از جمله زندانیان سیاسی است که طی ۱۱ سال اخیر از حقوق اولیه یک زندانی که حق مرخصی و برخورداری از دادرسی عادلانه محروم بوده است.‌

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل