نیروهای امنیتی ارومیه؛ وآله زمانی، فعال کارگری بازداشت شد

وآله زمانی، فعال کارگری در شهر ارومیه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. هنوز از مصادیق اتهامات وارده به این شهروند اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز دوشنبه ۹ خردادماه ۱۴۰۱، در گزارشی نوشت: واله زمانی، فعال کارگری، توسط نیروهای امنیتی در شهرستان ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی بازداشت شد.

براساس این گزارش، پس از گذشت بیش از دو هفته بی‌خبری از وضعیت واله زمانی، این فعال کارگری در تماس تلفنی کوتاه با خانواده خود خبر بازداشت خود را اعلام کرد.

این فعال کارگری در حالی بازداشت شده که از بیماری حاد کبدی و هپاتیت در رنج است و دسترسی او به داروهای و امکانات درمانی مورد تاکید پزشکان او بوده است.

لازم به ذکر است، واله زمانی، در تاریخ ۱۵ مهر ماه ۱۳۹۹ در پی یورش ماموران امنیتی به منزل شخصی او در شهرک اندیشه از توابع شهرستان شهریار بازداشت و پس از چند ساعت بازجوئی آزاد شده بود.

این فعال کارگری، در تاریخ ۲۲ شهریور ماه ۱۳۹۶، در جریان برگزاری تجمع فعالان مدنی در اعتراض به وضعیت وخیم زندانیان در زندان رجایی شهر کرج بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه نیروهای امنیتی و طی مراحل بازجوئی در تاریخ ۷ مهر ماه ۱۳۹۶، با تودیع قرار وثیقه از بازداشت موقت آزاد شده بود.

واله زمانی، فعال کارگری و از اعضای سندیکای نقاشان استان البرز، در جریان برگزاری تجمع اعتراضی روز جهانی کارگر در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ هم توسط نیروهای امنیتی بازداشت و با فاصله کمی آزاد شده بود.

پس از آن واله زمانی، در تاریخ ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۷، به شعبه بازپرسی در دادسرای امنیت در زندان اوین احضار و بازپرسی شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل