ماموران امنیتی تهران؛ ثمین احسانی، شهروند بهایی بازداشت و جهت تحمل محکومیت حبس راهی زندان اوین شد

ماموران امنیتی در تهران، ثمین احسانی، شهروند بهایی را بازداشت کردند. این شهروند بهایی پیش‌تر به اتهام اجتماعی و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و عضویت در گروهک غیرقانونی فرقه ضاله بهائیت، به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ صبح روز چهارشنبه ۲۵ خردادماه ۱۴۰۱، ثمین احسانی، شهروند بهایی و فعال حقوق کودک، در پی یورش ماموران امنیتی به محل کار او در تهران بازداشت شد.‌

بر اساس این گزارش، این شهروند بهایی در سال ۱۳۹۱ به تحمل پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

یک منبع مطلع ضمن تایید این خبر گفت: ماموران امنیتی پس از بازداشت ثمین احسانی، این شهروند بهایی را به زندان اوین منتقل کردند.

لازم به ذکر است، ثمین احسانی، در تاریخ ۲۰ خردادماه ۱۳۹۱، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران با اتهامات《اجتماعی و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور》و《عضویت در گروهک غیرقانونی فرقه ضاله بهائیت》محاکمه و به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم و حکم صادره در تیرماه ۱۳۹۱ به او ابلاغ شد.

با اعلام اعتراض و ارجاع پرونده ثمین احسانی به شعبه دادگاه تجدیدنظر استان تهران، در تاریخ ۲۰ شهریور ماه ۱۳۹۱، حکم صادره بدوی بر علیه این شهروند بهایی عینا تائید شد.

ثمین احسانی در تاریخ ۲۶ مردادماه ۱۳۹۰ در حالی که برای رفع مشکل پاسپورت خود به شعبه بازپرسی دادسرای زندان اوین مراجعه کرده بود بازداشت و پس از انتقال به بند۲ الف سپاه پاسداران و طی‌ مراحل بازجوئی پس از ۱۱ روز به سلول های چند نفره در این بند امنیتی منتقل و پس در شهریور ماه ۱۳۹۰ با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۱۸۵ میلیون تومان آزاد شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل