حکم سرباز وظیفه محمد کیانی ده‌کیانی، به اتهام قتل مافوق خود در زندان کرمانشاه به اجرا درآمد

حکم یک سرباز وظیفه به‌نام محمد کیانی ده‌کیانی، که به اتهام «قتل عمد» مافوق خود به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بود، در زندان مرکزی کرمانشاه به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ وبسایت آفتاب نیوز، در گزارشی که  صبح روز یک‌شنبه ۲۲ خرداد ماه، منتشر کرده است نوشت: حکم اعدام یک سرباز وظیفه در زندان مرکزی کرمانشاه (دیزل آباد) به اجرا درآمد.

هویت این اعدامی محمد کیانی ده‌کیانی، اهل روستای قلعه سرد اعلام شده، با اتهام «قتل عمد» مافوق خود در میدان تیر به اعدام محکوم شده بود.

در این گزارش آمده است: «سرباز جوان که تازه از مرخصی برگشته بود به میدان تیر فراخوانده می‌شود و مقاومتش برای نرفتن بی‌نیجه می‌ماند. در میدان تیر هم شرایط خوب پیش نرفت و چالشی بین فرمانده و سرباز شکل می‌گیرد؛ آن‌طور که خانواده این سرباز به نقل از فرزندشان نقل می‌کنند، پس از شدت‌گرفتن مشاجره و فشار‌های مختلف به این سرباز، او تیری به سمت فرمانده‌اش شلیک می‌کند که به دست فرمانده می‌خورد، در این مرحله فرمانده دست به سمت کلت کمری‌اش می‌برد و سرباز ترسیده و هاج‌و‌واج مانده، شلیک دیگری می‌کند که این بار به شکم فرمانده می‌خورد. رساندن فرمانده از میدان تیر به پادگان و بعد انتقال او با یک تاکسی به بیمارستان، باعث خون‌ریزی فراوانی می‌شود و این فرمانده چندروز بعد جان خود را از دست می‌دهد».

بر اساس گزارش سالانه سازمان حقوق بشر ایران، دست‌کم ۱۸۳ اعدام از بین ۳۳۳ اعدامی که سال ۲۰۲۱ در ایران اجرا شد، با اتهام «قتل عمد» بوده است.

عدم درجه بندی برای قتل عمد در ایران باعث می‌شود هر نوع قتلی فارغ از شدت و ضعف و انگیزه متهم، منجر به صدور حکم اعدام شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل