زندان مرکزی سنندج؛ کیومرث لطیفی، با اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

کیومرث لطیفی

کیومرث لطیفی، پس از طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.  او به مصادیق اتهاماتی همچون فعالیت تبلیغی علیه نظام و عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف نظام، تفهیم اتهام شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ ظهر روز دوشنبه ۳۰ خردادماه ۱۴۰۱، کیومرث لطیفی، فعال فرهنگی، پس از طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه آزاد شد.

بر اساس این گزارش، آزادی وی با تودیع وثیقه‌ای به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان تا اتمام مراحل دادرسی از زندان مرکزی سنندج صورت گرفته است.

این فعال فرهنگی از تاریخ ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۰، در بازداشت اداره اطلاعات سنندج و تحت بازجویی بود.

یک منبع نزدیک به کیومرث لطیفی، در اینباره اعلام کرد:”با توجه به تلاش‌های صورت گرفته آقای لطیفی امروز ظهر با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان از زندان شهر سنندج آزاد شد و طی روزها یا هفته های آتی باید پس از دریافت ابلاغیه دادرسی به دادگاه انقلاب سنندج برای محاکمه مراجعه کند.”

لازم به ذکر است، کیومرث لطیفی، در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، پس از طی‌ مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر سنندج و تفهیم اتهامات《فعالیت تبلیغی علیه نظام》و《عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف نظام》به زندان این شهر منتقل شده بود.

کیومرث لطیفی، در تاریخ ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۱، برای دومین مرحله از زندان مرکزی سنندج به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل و در تاریخ ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، قرار بازداشت او تمدید شده بود.

در تاریخ ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۰، ماموران اداره اطلاعات سنندج پس از بازداشت کیومرث لطیفی، او را جهت بازجوئی و تفهیم اتهام به بازداشتگاه این ارگان امنیتی منتقل و در تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰، پس از اتمام بازجوئی ها و تفهیم اتهام به زندان مرکزی سنندج منتقل کرده بودند.

پس از بازداشت این فعال فرهنگی و با توجه به مراجعات و پیگیری خانواده کیومرث لطیفی از وضعیت فرزندشان، ماموران اداره اطلاعات سنندج در تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۰، آرزو لطیفی، خواهر او را بازداشت کرده و پس از چند ساعت بازجویی و تهدید آزاد کردند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل