بازداشتگاه 240 اوین؛ محمد حبیبی، فعال صنفی فرهنگیان ایران، از ملاقات با خانواده محروم شد

محمد حبیبی

محمد حبیبی، فعال صنفی فرهنگیان ایران از حق ملاقات با خانواده خود محروم شده است. این معلم بازداشتی به بهانه اینکه وی تحت بازجویی می‌باشد از ملاقات با خانواده محروم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران، روز پنجشنبه ۲ تیر ماه ۱۴۰۱،  در گزارشی نوشت: محمدحبیبی، معلم محبوس در بند۲۴۰ زندان اوین از حق ملاقات محروم شده است. این فعال صنفی معلمان از تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه در بازداشت و تحت بازجویی گرفته و از حقوق اولیه یک متهم محروم است.

بر اساس این گزارش، ممانعت از انجام ملاقات محمد حبیبی با همسر و اعضای خانواده خود به بهانه تداوم بازجویی ها و در جهت اعمال فشار بر این فعال صنفی فرهنگیان صورت گرفته است.

لازم به ذکر است، محمد حبیبی، در تاریخ ۲۴ خردادماه ۱۴۰۱، جهت تکمیل مراحل بازجوئی از بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات به بند۲۴۰ حفاظت اطلاعات قوه قضائیه در زندان اوین منتقل شد.

همچنین، در تاریخ ۱۱ خرداد ماه ۱۴۰۱، قرار بازداشت این فعال صنفی فرهنگیان به همراه جعفر ابراهیمی، برای انجام تحقیقات بیشتر به درخواست وزارت اطلاعات تمدید شد.

محمد حبیبی، در ساعات اولیه صبح ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در پی یورش ماموران امنیتی به منزل شخصی او پس از تفتیش منزل و ضبط برخی وسائل شخصی بازداشت و جهت بازجوئی به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات منتقل شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل